دانستنی ها

هشدار وزارت بهداشت در مورد مصرف آجیل مخلوط

مدیر کل اداره توسعه تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: در خرید آجیل باید به چند نکته توجه شود و از مصرف بی رویه آجیل و شیرینی جات پرهیز شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر از خرید فندق برای پذیرایی از مهمانان در آستانه فرا رسیدن عید نوروز استقبال کرد. احمد اسماعیل زاده به نکاتی در مورد مصرف فندق اشاره کرد و گفت: آجیل خام یا بو داده نشده با نمک توصیه می شود. برخی از آجیل های موجود در بازار را نیز می توان با تفت دادن با سرکه مصرف کرد.

مدیرکل دفتر توسعه تغذیه عمومی وزارت بهداشت با تاکید بر تازگی آجیل گفت: باقی ماندن و بیات شدن انواع مواد غذایی از جمله آجیل باعث کاهش مواد مغذی می شود، بنابراین بهتر است از باقیمانده غذا خودداری شود. فندق.

وی با تاکید بر پرهیز از خرید آجیل مخلوط افزود: ترجیحاً هر آجیل را جداگانه خریداری و در منزل مخلوط کنید، زیرا در آجیل مخلوط موجود در بازار گاهی از انواع بی کیفیت و یا حتی باقیمانده استفاده می شود، پس بهتر است. آجیل ها به صورت جداگانه از نظر تازگی ارزیابی می شوند، سپس در خانه خریداری و مخلوط می شوند.

چند دلیل برای کمتر خوردن شیرینی جات

وی همچنین بر پرهیز از مصرف زیاد شیرینی و شکلات تاکید کرد و گفت: دسرهای رایج در فرهنگ غذایی ما معمولا از آرد سفید تهیه می شود. آرد سفید سبوس ندارد و بیشتر مواد مغذی آن از بین رفته است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف این نوع آرد به صورت نان سفید یا دسر می تواند سلول های بدن انسان را نسبت به انسولین حساس کند و در این صورت انسولین نمی تواند کار خود را به نحو احسن در بدن انجام دهد که این امر به ویژه در افراد مسن ممکن است رخ دهد. . سن باعث افزایش قند خون می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف این مواد غذایی می تواند باعث افزایش سطح چربی خون به ویژه تری گلیسیرید شود، زیرا در تهیه دسرها از چربی ها استفاده می شود و چربی ها حاوی اسیدهای چرب بالا هستند. مقادیر بالای اسیدهای چرب ترانس و اسیدهای چرب اشباع (هر دو برای سلامتی مضر هستند) و می توانند کلسترول خون و سطح چربی بد خون را افزایش دهند.

وی افزود: از سوی دیگر مصرف دسرهایی که قند و چربی بالایی دارند به ویژه انواع شیرین و خامه ای می تواند باعث ایجاد مقاومت به انسولین در فرد شود. به همین دلیل توصیه می شود در مصرف شیرینی جات در ایام نوروز مراقب باشید و ثانیاً از دسرهای خشک شیرین (به مقدار کم) که چربی و شکر کمتری دارند، کمتر استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا