اخبار روز

هیچ چیز بدون آرام کردن اقتصاد کار نمی کند

به گزارش مگتو از خراسان، نماینده منتخب مردم بجستان و گناباد در شورای اسلامی در اولین همایش وحدت و همبستگی گنابادی ها و بجستانی های مقیم مشهد که با حضور پرشور گنابادی ها و بجستانی های مقیم مشهد و جمعی از مدیران برگزار شد. این دو شهر و نمایندگان تشکل ها یکی از فعالان مشهدی گفت: دولت و مجلس باید بهبود اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم و مهار تورم را در اولویت اول خود قرار دهند.
آقای دکتر ضمن اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه و ارائه برنامه های خود. هادی محمدپور با قدردانی از برگزاری این همایش افزود: حضور مردم شریف گناباد و بجستان در این همایش نشان از اهتمام شما به آبادانی میهن و زادگاهتان دارد.

نماینده منتخب با اشاره به 11 سپتامبر اسفند وی افزود: در انتخابات باشکوهی که با فضل الهی و مشارکت و لطف مردم عزیز در دو شهرستان برگزار شد به عنوان نماینده شما انتخاب شدم. نبود ما اینجا جمع نمی‌شویم، شاید گاهی وسوسه تبعیض و اختلاف ایجاد شود، اما در واقعیت اینطور نیست و من تمام تلاشم را می‌کنم تا این برداشت منفی را تغییر دهم.

محمدپور در خصوص اهداف و برنامه های اصلی خود گفت: در نشست های استانی و کشوری دغدغه های دو شهرستان را بیان کرده ام که در دهه های گذشته توجه به توسعه روستایی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به رویکرد اقتصادی مقام معظم رهبری، ادامه داد: دولت و مجلس باید بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و مهار گرانی را سرلوحه کار خود قرار دهند، کوچکترین اقدام مثبت دولت و مجلس در حوزه اقتصاد در دورافتاده ترین روستاهای ما تأثیر خواهد داشت. و تا زمانی که اقتصاد را آرام نکنیم، این اسب سرکش اجازه توسعه و آبادانی و حتی امکان آسفالت و آجر روی آجر را نمی دهد.

محمدپور با تاکید بر اینکه سمت نماینده و نماینده یک فرد باید به نمایندگی تبدیل شود، تصریح کرد: در جلسه ای که با مدیران دانشگاه گناباد داشتیم، بحث سند توسعه منطقه ای مربوطه مطرح شد. بحث انتقال آب از بجستان و آب شرب در حال اصلاح است و 22 کیلومتر خط لوله از گیسور به گناباد در ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود: دستگاه های آب شیرین کن در بجستان تا 100 میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون 50 میلیارد آن هزینه شده است. بر اساس ارتباط با وزارت نفت و استانداری نیز امیدواریم در ماه آینده اولین دستگاه های آب شیرین کن این شهرستان به بهره برداری برسد و مشکل مردم این منطقه حل شود.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه زیرساخت های برق به ویژه در بجستان و نیروگاه جدید شهرستان انار اقدام جدی صورت نگرفته است که در حال پیگیری هستیم.
وی در دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی مردم بجستان و گناباد با تاکید بر اینکه مجلس مقتدر دولت را پاسخگو خواهد کرد، تاکید کرد: من تابع هیچ جناحی نیستم و از آنجایی که خود را فرماندار مستقل می دانم، تابع همه گروه های سیاسی نیستم. “حتما با ما خواهد بود. به همین دلیل سخت تلاش می کنم تا با کمک نمایندگان محترم مشکلات مردم را حل یا به حداقل برسانم.

محمدپور به اهمیت بالای فرودگاه گناباد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فرودگاهی که با کمک دلسوزان، نمایندگان و مدیران ایجاد شده است، همچنان نیازمند کمک همه ما برای تثبیت و توسعه است تا بتواند یک فرودگاه منطقه ای باشد. می تواند نقش خود را در توسعه منطقه ایفا کند. اما در شهرستان بجستان به صورت جدی در حال رسیدگی به موضوع راه هستیم و انشالله پروژه های مهمی در این زمینه احداث خواهیم کرد. از جمله پروژه دوغارون خواف در گناباد بجستان و پروژه بجستان بردسکن گناباد که در راستای توسعه کریدور شرق کشور در نظر گرفته شده است. جاده های کشور نیز برای ما در اولویت است و برنامه ریزی می کنیم.

نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان در پایان گفت و گوهای خود تصریح کرد: در مجموع 65 درصد مساحت ما در گناباد و بجستان کشاورزی محسوب می شود و اگر نتوانیم قنات های خود را که میراث گذشتگانمان است نگهداری کنیم. بقیه کار ما موثر نخواهد بود. در حال تدوين است تا براي دوره دوم رياست جمهوري به استاندار محترم تقديم شود. همچنین این برنامه شامل پروژه های زیربنایی دیگری از جمله مجتمع آموزش عالی که انشالله به دانشگاه تبدیل می شود و بیمارستان 64 تختخوابی بویستان که مستلزم اجرا و اعمال ماده 23 قانون است. سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت مصوبه لازم را اعلام کرده اند و امیدوارم هر چه سریعتر صادر شود.
لازم به ذکر است در این همایش نمایندگانی از تشکل های فعال منطقه (سرای گناباد، محک کاخک، یاقوت بجستان) در مشهد سخنرانی و به بیان نکاتی پرداختند و هنرمندانی از گنابادی و بجستان نیز در این همایش و همچنین در At the در پایان بیانیه اتحاد و همدلی قرائت و به امضای چند تن از شرکت کنندگان رسید.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا