اخبار روز سینما

واکنش داریوش ارجمند به توهین به وزارت ارشاد/گل گرفتن وزارتخانه چاره کار نیست

به گزارش پی ام آپ، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولدین خرداد در باغ زیبای تهران، با اشاره به اتفاقاتی که در روزهای اخیر در فضای فرهنگی کشور رخ داده است، گفت: برخی دیروز رفتند سراغ وزارتخانه فرهنگ و ارشاد تا به اصطلاح خودشان «درب ارشاد را گل بگیرند». یعنی چه؟ باید به سمت قانون برویم. قانون مدار شویم. اگر با چیزی مخالفیم باید از طریق قانون پیگیری کنیم.

و افزود: گل زدن بر چیزی برای محرم و عاشوراست نه برای کار فرهنگی. مخالفت اصولی دارد، اگر با چیزی مخالفیم باید اصول آن را رعایت کنیم. همانطور که خود ما در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از مشکلات موجود از طریق قانون شکایت داریم و مدتهاست مطالبات خود را از مجلس، وزیر و قانون مطالبات مورد نظر خود را دنبال می کنیم.

ارجمند گفت: گل گرفتن درب وزارتخانه‌ای که کسی را ندارد توهین به هنرمندان است. وزارتخانه قائم به‌ شخص نیست و تنها قسمتی از کهکشان جمهوری اسلامی است و چنین حرکت‌هایی بیش از اثرگذاری، تخریب‌گر است و مصداق بارز «عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری» است.

این بازیگر پیشکسوت خاطرنشان کرد: باید قانون را رعایت کنید تا به نتیجه برسید. گل گرفتن کدام مشکل را حل می‌کند جز این که در پایان ماجرا یک آدم عوض شود و آدمی دیگر جایگزین. اگر ادعایی درست داریم باید از راه قانونی، پدرانه و با محبت دنبالش کنیم همچنان که دین ما بدان امر کرده‌ است.

ارجمند تاکید کرد: باخشم و خشونت و گلبازی و خشونت، کاری پیش نمی‌رود، البته که جایی خشونت لازم است اما نه همه جا و هرشکل. دین ما می‌گوید که همواره دعوت به مهر کنیم و نه خشونت.

وی خاطرنشان کرد: با همه سختی ها و مشکلات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت های خود را پیگیری کرده و با هنرمندان تعامل داشته است.

گردآوری شده از رسانه فرتاک

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا