اخبار روز سینما

واکنش های مردمی به انتقاد روانشناسان از جلسات درمانی در «عافی تهران». این فقط یک داستان است، شما خوش آمدید.

این روزها نقدهای متعددی درباره جلسات درمانی در «عافی تهران» می خوانیم. نقدهایی که عمدتاً از سوی روانشناسان و نویسندگان آنها منتشر شده، معتقدند روشی که مژگان مشتاق، درمانگر این مجموعه به کار گرفته، با اصول و قواعد جلسات درمانی همخوانی ندارد. برخی از منتقدان از عدم مشورت کارگردان قبل از ساخت این فیلم با درمانگر گلایه کرده اند و برخی دیگر از رعایت نکردن اصول حرفه ای در این سریال گفته اند. حال سوال این است که وقتی کارگردانی درباره گروه خاصی فیلم یا سریال می‌سازد نشانه‌ای از پایبندی شخصیتش به اصول مورد نیاز حرفه‌اش می‌دهد؟ یا با مخاطبی که در حال تماشای فیلم یا سریال است قرارداد می بندید و شخصیت این داستان می تواند با توجه به نیاز روایی داستان متفاوت از سایر همکاران عمل کند؟

به گزارش بازتاب آنلاین، برخی از روانشناسان از نحوه نشستن درمانگر، چیدمان مطب، نحوه سوال پرسیدن، طرح موضوع مهم در پایان بحث، اشاره به بحث های گذشته و… گلایه کرده اند و اکثر موارد آنها از ایجاد علاقه بین درمانگر و بیمار مانند یک خط قرمز شکایت کرده اند. ذکر کرده اند که اصلا نباید شکسته شود.

با توجه به مباحث مطرح شده پیرامون جلسات درمانی، قطعاً سخنان درمانگران انتقادی درست و اصولی است، اما وقتی صحبت از دنیای داستان، فیلم و سریال به میان می آید، بحث تخیل در شخصیت پردازی و خلق شخصیت هایی خارج از الگوهای ذهنی معمول اهمیت ویژه ای پیدا می کند. . اینجاست که باید ببینیم نویسنده و کارگردان چه انتخاب هایی برای انتقال داستانی که مد نظر دارند انجام می دهند و آیا این انتخاب ها در چارچوب داستانی که گفته می شود معقول است یا خیر.

یکی یکی از ایرادات تراپیست ها به «عفی تهران» نحوه نشستن تراپیست و مشتری در کنار هم است.

بسیاری از تماشاگران «عفی تهران» در پاسخ به انتقاداتی که به نقش درمانگر در این سریال وارد شده است، چندین موضوع را مطرح کرده اند. یکی این به عجله این بررسی ها مربوط می شود. نوشته بودند بهتر بود روانشناسان انتقادی ابتدا منتظر پیشرفت سریال و معرفی کامل شخصیت مژگان مشتاق بودند و بعد به این نتیجه می رسیدند که آیا کارگردان عمدا برای شکستن خط قرمزها عمل کرده است یا خیر.

برخی دیگر از کاربران فضای مجازی به دیالوگ های قسمت جدید این سریال اشاره کردند و نوشتند مژگان مشتاق خودش تاکید کرده که درمانگر خوبی نیست و اتفاقا دلایل این مشکل را هم برشمرد. در پاسخ به انتقادها نوشته اند که شاید کارگردان و نویسنده قصد داشته اند یک درمانگر بد را به تصویر بکشند که در این صورت نیازی به این شایعات نیست.

برخی از کاربران در پاسخ به این نکته اشاره کرده اند که درمانگر ایده آلی که این منتقدان در نظر گرفته اند بسیار نادر است و اغلب به درمانگرانی مراجعه کرده اند که نه تنها هیچ یک از اصول مد نظر آنها را رعایت نکرده اند، بلکه رفتارشان بسیار عجیب بوده است. و بی احترامی

مخاطبان سریال
رفتار دکتر مشتاق با بازی سحر دولتشاهی نیز مورد انتقاد تراپیست ها قرار گرفته است.

عده ای به بحث عشق و علاقه بین درمانگر و بیمار اشاره کرده اند و نوشته اند که هر احساسی در داستان مجاز است و نمی توان داستان را بر اساس چارچوب ها و قواعد واقعی قضاوت کرد زیرا در غیر این صورت داستانی وجود نخواهد داشت. همه. همه.

اما این انتقادات و ایرادات به جلسات درمانی سریال «عافی تهران» در حالی مطرح می شود که تاکنون تنها ده قسمت از این سریال منتشر شده است و هنوز نمی دانیم داستان به کدام سمت می رود و چه ماجراهایی نقد خواهد شد. . درمانگر در آینده خواهد داشت. داستان باز خواهد شد.

«آفه تهران» به کارگردانی سامان مقدم از چهارشنبه روی پلتفرم فیلم نت عرضه می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا