اخبار روز سینما

وزیر ارشاد از رکورد کنسرت‌های سال گذشته خبر داد

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از خارج از کشور به کنسرت در ایران آمدند، اظهار داشت: این یک رکورد جدید در تاریخ کشور بود.

اگرچه این آمار عجیب منتشر شده است. اما «محمدمهدی اسماعیلی» می گوید تعداد شرکت کنندگان در نمایش نوروزی 1401 از کشورهای دیگر حدود 400 هزار نفر بوده است که نشان می دهد چقدر رویدادهای هنری و موسیقی در ایران جذاب است.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:


وزیر معارف ملی رکورد کنسرت های سال گذشته را اعلام کرد

این اطلاعات نشان دهنده علاقه جهانی به هنر و صحنه موسیقی ایران است و تاثیر فرهنگ و هنر این کشور در دنیای مدرن به حساب می آید. حضور بیش از یک میلیون خارجی در کنسرت ها فرصتی برای نشان دادن تنوع و غنای هنری ایران به جهانیان و همچنین تقویت تبادل فرهنگی است. همچنین حدود 400 هزار نفر از کشورهای مختلف برای شرکت در نمایش های صحنه ای نوروز 1401 به ایران سفر کردند که هنوز به طور رسمی مشخص نشده است.

وزیر فرهنگ

این عدد نشان دهنده تمایل بالای مخاطبان جهانی به حضور در رویدادهای هنری و فرهنگی ایران است. از این رو فعالیت های هنری و موسیقایی در ایران نه تنها برای جذب مخاطب داخلی، بلکه برای جلب توجه جوانان و هنردوستان در سراسر جهان بسیار حائز اهمیت است. این تجربیات هنری می تواند به ارتقای فرهنگ ایرانی و ارتقای وجهه کشور در عرصه جهانی کمک کند و همچنین گردشگری فرهنگی را از نظر اقتصادی تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعداد بازدیدکنندگان گفته شده توسط «محمدمهدی اسماعیلی» چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید. شکل برای به اشتراک گذاشتن

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا