اخبار روز

پاسخ نظامی ایران به حمله اسرائیل یک عملیات محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم کنونی فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه جنایات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه جهانی شد. به ویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو آن در مقابل این رژیم ایستادند و جنایات آن متوقف شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک با ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم تمایل این کشور به پایان جنگ در کنار جنگ افروزی نتانیاهو را عامل اصلی تداوم نسل کشی علیه فلسطینیان دانست و بر تداوم تلاش های بین المللی تاکید کرد. جامعه، به ویژه کشورهای اسلامی، برای پایان دادن به نسل کشی.

رئیس اداره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو به تشریح ضرورت و گستردگی اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت. رژیم اسرائیل در سفارت کشورمان در دمشق تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده است. حمله به پایگاه های نظامی و اطلاعاتی منشأ حمله به پایگاه دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وی با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه، افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل تنها یک عملیات محدود و حداقلی و در صورت اقدام ماجراجویانه دیگر رژیم های اسرائیل بود. در این مرحله، پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه جنایات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جمهوری اسلامی ایران و ایران شد. جامعه بین المللی به ویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو آن می توانند به این رژیم و جنایات آن پایان دهند.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن با ابراز خرسندی از این دیدار از تلاش های دیپلماتیک کشورمان برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تشکر کرد. با این حال وی گفت که مسئله فلسطین برای اردن اولویت بالایی دارد و ما به تلاش های خود برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه خواهیم داد.

وی وضعیت فلسطین را دشوار و پیچیده توصیف کرد و در تشریح تلاش های سیاسی کنونی تصریح کرد: اردن به تلاش های خود برای توقف جنگ علیه غزه به هر وسیله ای ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه اردن دیدگاه های کشورش درباره راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد.

ایمن الصفدی همچنین بر مخالفت شدید اردن با هرگونه تلاش برای اسکان مجدد فلسطینیان در کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی دیدگاه اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان هر چه سریعتر جنگ غزه را موضعی مشترک دانست و بر تداوم تلاش ها در این راستا تاکید کرد.

در این دیدار برخی مسائل دوجانبه و منطقه ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا