اخبار روز

پاپیروسی دو هزار ساله که گمان می‌رود راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)

پاپیروس هرکولانیوم مجموعه ای از بیش از 1800 طومار باستانی است که در قرن هجدهم کشف شد. آنها در خرابه های یک ویلای لوکس باستانی در شهر هرکولانیوم ایتالیا پیدا شدند.

به گزارش فرادید، این طومارها کاملاً منحصر به فرد هستند زیرا در هنگام فوران کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد زیر خاکستر آتشفشانی مدفون و نگهداری شدند. البته گرمای شدید بیشتر پاپیروس را به زغال چوب تبدیل کرد و آن را بسیار شکننده کرد. با این حال، این همچنین طومارها را از عناصری که معمولاً باعث پوسیدگی آنها در طول زمان می‌شوند، محافظت می‌کند.

بقایای آکادمی افلاطون در آتن

اکنون دانشمندان در تلاش هستند تا با استفاده از هوش مصنوعی پاپیروس ها را رمزگشایی کنند.

گرازیانو رانوکیا، کارشناس دانشگاه پیزا، می‌گوید محل دقیق دفن افلاطون در میان هزاران کلمه جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی است. یکی او متوجه شد که آنها از روی پاپیروس ها خوانده شده اند. این پاپیروس در واقع اثری از فیلودموس گادارا است که در آن تاریخ آکادمی افلاطون را شرح داده است.

رانوکیا گفت که این متن نشان می‌دهد که مقبره فیلسوف یونانی در باغی است که در محوطه‌ای خصوصی در محوطه آکادمی در نزدیکی زیارتگاه موزها ایجاد شده است. (موزه ها الهه هنر و ادبیات در فرهنگ یونان باستان بودند).

آکادمی چگونه تأسیس شد؟

آکادمی افلاطون یک مدرسه معروف در آتن باستان بود که در سال 387 قبل از میلاد تأسیس شد. در قرن اول پیش از میلاد توسط افلاطون تأسیس شد و در حومه شمال غربی آتن در خارج از دیوارهای شهر واقع شده است. این منطقه به نام قهرمان افسانه ای به نام “آکادموس” نامگذاری شده است.

افلاطون ابتدا زمینی را خرید که بعدها آکادمی روی آن ساخته می شد و شروع به برگزاری جلسات غیررسمی در آنجا برای بحث در مورد مسائل فلسفی با برخی از دوستانش کرد.

پاپیروسی دو هزار ساله که ممکن است راز «آرامگاه افلاطون» را فاش کند.

بقایای آکادمی که در سال 86 قبل از میلاد تأسیس شد. نابود شد

این گردهمایی ها شامل متفکرانی مانند Theaetetus، Archotas، Leodamas و Neokleides بود. این جلسات و گفتگوها تا سالها ادامه یافت تا اینکه آکادمی در اواسط دهه 380 قبل از میلاد تأسیس شد. قبل از میلاد به عنوان یک مدرسه رسمی شناخته شد. یکی یکی از مشهورترین شاگردان این آکادمی ارسطو بود که بعدها خود به افلاطون پیوست یکی او یکی از مشهورترین فیلسوفان تاریخ شد.

باغی که افلاطون برای مناظره های خود از آن استفاده می کرد، قبلاً توسط بسیاری از گروه های آتنی، اعم از مدنی و مذهبی استفاده می شد، و باغ های آکادمیا نیز میزبان مشعل شبانه از محراب آتن تا محراب پرومتئوس بودند.

آکادمی افلاطونی در سال 86 قبل از میلاد تأسیس شد. توسط امپراتور خودکامه روم سولا در 500 قبل از میلاد ویران شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا