اخبار روز

پیری جمعیت یک تهدید است

امام جمعه یاسوج گفت: پیری جمعیت تهدید امنیتی مورد توجه دشمن است که منجر به تضعیف اقتدار، بحران هویت و نابودی نسل ایرانی می شود.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه 7 دی اردیبهشت ماه یاسوج در سال 1403 افزود: کاهش جمعیت از جنگ دشوارتر است و پیری جمعیت کشنده است و هویت ملی، دین و اقتصاد ما را تهدید می کند.

وی با اشاره به اثرات مخرب اجتماعی، اقتصادی و امنیتی کاهش جمعیت، گفت: تاثیر منفی این معضل جدی‌تر از جنگ است.

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیری جمعیت تهدید امنیتی مورد توجه دشمن است که منجر به تضعیف اقتدار، بحران هویت و نابودی نسل ایرانی می شود.

حسینی کمبود نیروی کار و افزایش موج مهاجرت نیروی کار خارجی را از پیامدهای کاهش جمعیت برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه نرخ رشد جمعیت در برخی مناطق کشور نسبت به مهاجران غیرایرانی منفی و نگران کننده است. این به خودی خود نوعی تهدید امنیتی است و جامعه هنوز از تهدیدات وحشتناک آگاه است. جمعیت کاهش نیافته است.

وی تغذیه نامناسب، سبک زندگی نامناسب، ترویج فرهنگ غرب، مشکلات اقتصادی و افزایش سن ازدواج را از عوامل کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت عنوان کرد.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: برای مقابله با تهدیدات امنیتی پیری جمعیت باید شور ملی و مذهبی نشان دهیم.

حسینی سقط جنین را جرم انسانی دانست و تاکید کرد: سالانه بیش از 300 هزار نفر از طریق سقط جنین قتل عام می شوند و عاملان این اقدام غیرانسانی قاتلان و مجریان توطئه های دشمن هستند.

وی ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امام هشتم با اشاره به سعادت امام رضا (ع) در ایران، زندگی و شخصیت این امام رئوف، تصریح کرد: امام مهربانی عظمت خاصی دارد و در کنار زائران و شیعیان خود است. نعمت های مختلف

به گزارش ایسنا، امام جمعه در پیامی سومین روز را به یاسوج تبریک گفت خرداد وی گفت: این روز معجزه خداوند است و این پیروزی مقدمه ای برای پیروزی های دیگر در 8 سال مقاومت بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا