اخبار روز

پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع از توافق می شود

یکی یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان دستیابی به توافق است، گفت: پیشنهاد فعلی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم بهتر از پیشنهادات قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بادران یکی از رهبران جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که این جنبش به طور جدی در مذاکرات حضور دارد و می خواهد به توافقی دست یابد که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در مصاحبه با الجزیره اظهار داشت: نتانیاهو و کابینه تندرو او عمدا از توافق آتش بس جلوگیری می کنند. محاسبات نتانیاهو به امور شخصی و آینده سیاسی او مربوط می شود و او علاقه ای به دستیابی به توافق ندارد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور مذاکرات در قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهاد قبلی شماست.

بادران تاکید کرد: ما با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه با واسطه با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بی طرف نیست، بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخشی دیگر گفت: ما خواستار الحاق ترکیه و روسیه به عنوان ضامن توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

ساعاتی پیش رسانه های صهیونیستی جزئیات پیشنهاد آتش بس ارائه شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آنها اعلام کردند که این توافق سه مرحله ای و 124 روزه خواهد بود.

رسانه‌های مصری در آخرین جزئیات مذاکرات قاهره درباره توافقنامه تبادل اسرا و آتش‌بس غزه تاکید کردند که پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات آتش‌بس نوار غزه و مذاکرات توافقنامه تبادل اسرا حاصل شده است.

پیش از این، کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داده بود که شورای امنیت مصر که میانجی روند مذاکرات اسرائیل و حماس بود، به چارچوب توافق بر سر بسیاری از موارد اختلاف دست یافته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا