اخبار خودرو

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ یک کراس اوور هیبریدی شارژی با قیمت 1.1 میلیارد تومان

شرکت چانگان در حال آماده شدن برای عرضه مدل UNI-Z است. این خودرو مشخصات فنی خوبی دارد و می تواند یکی از گزینه های ورود به بازار ایران باشد.

هیبریدی شارژی چانگان UNI-Z در دو نسخه به فروش می رسد. نسخه پایه این خودرو 127900 یوان معادل تقریبا 1.1 میلیارد تومان قیمت دارد. نسخه پرچمدار را می توان با پرداخت 134900 یوان خریداری کرد. این رقم تقریباً معادل 1.2 میلیارد تومان است.

ابعاد و طراحی خارجی

از نظر ابعاد، هیبریدی شارژی چانگان UNI-Z دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4730، 1890 و 1680 میلی متر است و فاصله بین دو محور آن به 2795 میلی متر می رسد. با چنین ابعادی می توانید اندازه UNI-Z پلاگین هیبریدی را با مدلی مانند هیوندای سانتافه 2017 یا کیا سورنتو 2018 مقایسه شد.

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ کراس اوور پلاگین هیبریدی با قیمت 1.1 میلیارد تومان

از ویژگی های ظاهری محصول جدید چانگان باید به جلوپنجره بزرگ و یکپارچه با چراغ های جلو، خطوط شکسته بدنه، ستون های مشکی، رینگ های آلومینیومی زیبا و سقف پانوراما اشاره کرد.

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ کراس اوور پلاگین هیبریدی با قیمت 1.1 میلیارد تومان

کابین مدرن و مجهز

در داخل کابین داشبورد ساختاری چند لایه دارد و بیشتر روکش ها چرمی هستند. بدون شک بارزترین ویژگی کابین، نمایشگر بسیار بزرگ در وسط داشبورد است. این نمایشگر دارای سایز 14.6 اینچ بوده و نقش یک مرکز کنترل را ایفا می کند. استفاده از چنین صفحه نمایش بزرگی بسیاری از دکمه های فیزیکی را حذف کرده است. همانطور که انتظار می رفت، اطلاعات مورد نیاز راننده توسط یک نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی ارائه می شود. فرمان D شکل یکی دیگر از ویژگی های جذاب کابین است. برای دسترسی آسان تر به برخی از امکانات و تجهیزات، دکمه های متعددی روی فرمان تعبیه شده است.

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ کراس اوور پلاگین هیبریدی با قیمت 1.1 میلیارد تومان

هیبریدی شارژی چانگان UNI-Z مجهز به سیستم هوشمند هواوی HiCar، نقشه علی بابا، سیستم صوتی سونی، نورپردازی داخلی با 64 رنگ، سیستم ضبط رویدادهای رانندگی، سیستم تشخیص چهره و تشخیص صدا می باشد. این خودرو همچنین از به روز رسانی نرم افزار از راه دور پشتیبانی می کند. در مدل های بالا صندلی ها برقی بوده و دارای گرمکن و کولر می باشند.

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ کراس اوور پلاگین هیبریدی با قیمت 1.1 میلیارد تومان

در زمینه سیستم های ایمنی، چانگان UNI-Z هیبریدی فول شارژ وارد میدان خواهد شد. هشدار خروج از خط، هشدار برخورد، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خطوط، سیستم تشخیص علائم جاده و ترافیک و کروز کنترل برخی از این سیستم ها هستند.

مشخصات فنی هیبریدی شارژی چانگان UNI-Z

پلاگین هیبریدی چانگان UNI-Z از موتور موسوم به iDD نهنگ آبی استفاده می کند. این موتور شامل یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی است. موتور بنزینی می تواند 96 تولید کند اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور خروجی موتور الکتریکی برابر با 212 اسب بخار و 330 نیوتن متر گشتاور است. در این کراس اوور ترکیبی شارژ نیروی پیشرانه از طریق گیربکس E-CVT به چرخ ها ارسال می شود.

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ کراس اوور پلاگین هیبریدی با قیمت 1.1 میلیارد تومان

چانگان UNI-Z پلاگین هیبریدی با تکیه بر این مشخصات فنی قادر است در 7.4 ثانیه از صفر به 100 برسد و به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این کراس اوور جدید از یک باتری 18.4 کیلووات ساعتی استفاده می کند و طبق استاندارد CLTC چین می تواند تا 125 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا