اخبار روز

چه کسی در منزوی ترین خانه جهان زندگی می کند؟ (+عکس)

ما در مورد مکانی صحبت می کنیم که تخیل را تحریک می کند: یک ساختمان کوچک و سفید رنگ که از هر طرف با چمن سبز احاطه شده است و درست در پشت آن صخره های خطرناکی وجود دارد که شبیه به پایان جهان هستند.

به گزارش فرادید، عکس های متعددی از این بنا از سال 1389 تا به امروز در اینترنت دست به دست شده است. عکس هایی که تخیل مخاطب را به خود جلب کرد و البته به شایعات نیز دامن زد.

تا سال 2012 که اخبار مربوط به این مکان توسط رسانه ها تحت عنوان “حقایق سرگرم کننده” منتشر شد، اعتقاد عمومی بر این بود که این جزیره خانه “بیورک” خواننده و ترانه سرای ایسلندی است.

اگرچه نخست وزیر سابق ایسلند، دیوید ادسون، در فوریه 2000 به بیورک به دلیل کارهای زیادی که برای کشور انجام داده بود، استفاده انحصاری از جزیره Elliðaey را به بیورک پیشنهاد داد، اما بیورک در سال 2004 این پیشنهاد را رسما به دلیل نگرانی هایش در مورد استفاده بیش از حد رد کرد. در ارتباط با گردشگری رد شد.

چه کسی در منزوی ترین خانه جهان زندگی می کند؟

Elliðaey در سواحل روستایی جنوب ایسلند واقع شده است و بخشی از جزایر Vestmannaejyar یا Westman است. تاریخچه این جزیره تا حدودی نامشخص است، تا حدی به دلیل انتساب های نادرست مانند مواردی که در بالا توضیح داده شد.

اما در مقطعی یک کلبه کوچک در جزیره ساخته شد که هنوز پابرجاست و به عنوان انبار و کارگاه عمل می کند. 1953، ساختار سفید بزرگتر که در تصاویر دیده می شود، از انجمن شکار الیآی گرفته شد.

این ساختمان که ظاهراً از پروپان و بدون آب (غیر از آنچه از طریق باران جمع‌آوری می‌شود) انرژی می‌گیرد، در واقع یک اقامتگاه روستایی برای هر کسی است که شجاع یا صبور باشد تا بتواند به ساحل صخره‌ای در جزیره درایو سمت شرقی قایق سواری کند.

چه کسی در منزوی ترین خانه جهان زندگی می کند؟

بنابراین پاسخ ساده به سؤالی که در بالا پرسیدیم این است: هیچ کس به طور دائم در این خانه زندگی نمی کند. متعلق به یک باشگاه شکار محلی است و هر کسی که به جزیره سفر می کند احتمالاً می تواند از آن بازدید کند.

این سفر فقط از شهر اصلی مجمع الجزایر، Vestmannaejjar امکان پذیر است. در این جزیره جز تماشای ماکارون ها (مرغ های دریایی از خانواده پنگوئن ها) و مناظر زیبا کار زیادی نمی توان انجام داد. اما دقیقاً به همین دلیل است که برخی افراد به این مکان کشیده می شوند.

چه کسی در منزوی ترین خانه جهان زندگی می کند؟

Elliðaey به طور رسمی توسط دولت ایسلند به عنوان منطقه حفاظت شده ثبت شده است. با این حال، دسترسی مستقل به جزیره با قایق قانونی است. چندین اپراتور تور در شبه جزیره Vestmannaejar سفرهای یک روزه به Elliðaey ارائه می دهند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا