اخبار روز

کفش و چکمه های خشک را با این روش ها تعمیر کنید

اگر همیشه با کفش های جدیدتان مشکل دارید و کفش هایتان خیلی تنگ است، ترفندهایی را برای شما آماده کرده ایم تا کفش هایتان را پهن کنید.

به گزارش نمناک، چکمه های نظامی معمولا در ابتدای خرید خشک و سفت هستند و باعث آسیب به پا می شوند. تا زمانی که این چکمه نرم نشود، همان ناراحتی را تجربه خواهد کرد. البته اپیلاسیون مکرر نیز موثر است اما استفاده زیاد از واکس باعث خشک شدن کفش و ایجاد ترک می شود. بنابراین برای رفع خشکی چکمه های نظامی باید از راه حل دیگری استفاده کنیم.

با استفاده از روش های زیر می توانید چکمه های چرمی نظامی را نرم کنید:

استفاده از الکل و وازلین

الکل طبی را با پنبه روی چکمه ها بمالید و سپس چکمه ها را به مدت 30 دقیقه خشک کنید. سپس یک لایه نازک وازلین را روی سطح چکمه بمالید و بگذارید یک شب بماند. سپس چکمه ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

با مالیدن با روغن نرم کنید

از روغن های طبیعی مانند روغن پوست راسو، کرم پا، روغن نارگیل یا صابون چرم استفاده کنید. سطح چکمه را با یک حوله تمیز از گرد و غبار تمیز کنید و سپس روغن را به آرامی و به آرامی با پارچه ای روی چکمه مالیده و به آرامی روی سطح آن بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا چکمه نرم شود و روغن بهتر جذب شود. از روغن زیتون استفاده نکنید زیرا ممکن است به مرور زمان لکه دار شود.

پیاده روی برای نرم شدن چکمه

چکمه ها را هر روز در وسط روز که پاها ورم نکرده اند بپوشید و طوری راه بروید که چکمه ها نرم تر و انعطاف پذیرتر شوند. سعی کنید هر بار تعداد ساعات پوشیدن چکمه ها را افزایش دهید.

خرید چکمه نظامی طبی و استاندارد

اگر می خواهید از ابتدا چکمه هایی نرم و راحت داشته باشید، بهتر است به سراغ چکمه های نظامی طبی با جنس چرم و زیره طبی بروید. این چکمه ها در برابر آب و باران مقاوم هستند و از پاها در برابر اجسام خارجی محافظت می کنند.

کفش ها را با کیسه آب گرم پر کنید

یک راه جالب برای نرم کردن کفش های چرمی استفاده از کیسه آب گرم است. کیسه آب گرم را داخل کفش قرار دهید و بگذارید چند ساعت در آنجا بماند. گرمای کیسه آب گرم به نرم شدن چرم کمک می کند. این روش را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

استفاده از جوراب ضخیم یا دو جوراب با هم

اگر احساس سفتی و ناراحتی در کفش خود دارید، می توانید از یک جفت جوراب ضخیم برای مدت کوتاهی یا یک جفت جوراب اضافی با پوشیدن یک جفت جوراب دیگر روی جوراب اصلی که می پوشید استفاده کنید. این فرآیند باعث ایجاد ضخامت اضافی بین پوست پا و کفش و ایجاد فاصله بین پوست و چرم کفش می شود. به این ترتیب فرآیند نرم شدن چرم بدون ایجاد احساس سختی و ناراحتی اتفاق می افتد.

کفش ماساژور

با ماساژ دادن کفش با دست، همان تاثیر فشار و حرکت پاهای خود را روی چرم تجربه خواهید کرد. این عمل فرآیند اولین استفاده از پاها را روی چرم کفش شبیه سازی کرده و باعث نرم شدن چرم می شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، کفش شما نرم تر می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا