اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

گذشت از قصاص بعد از ۱۴ سال

اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به نحوه أخذ رضایت در پرونده‌های قصاص گفت: گذشت و بخشش در این گونه پرونده‌ها بسیار سخت و پیچیده است، از طرفی اولیای دم عزیزشان را از دست داده آمد و از طرفی نجات جان یک انسان دیگر مطرح است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: با حضور پرچم سبز رضوی در ندامتگاه کرج و با تلاش مسئولان و خدام حرم امام رضا(ع) ولی دم به احترام حضرت ثامن الحجج(ع) از قصاص گذشت.

به گزارش تسنیم، اصغر فتحی مدیرکل زندان‌های استان البرز با اعلام این خبر افزود: قتل حدود 15 سال پیش صورت گرفته بود که خوشبختانه با تلاش مسئولان و مددکاران رأی‌زنی‌های اولیه صورت گرفت و با دعوت از ولی دم در زمان حضور پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) این رضایت به صورت مشروط أخذ شد.

وی با اشاره به نحوه أخذ رضایت در پرونده‌های قصاص گفت: گذشت و بخشش در این گونه پرونده‌ها بسیار سخت و پیچیده است، از طرفی اولیای دم عزیزشان را از دست داده آمد و از طرفی نجات جان یک انسان دیگر مطرح است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز افزود: جهت أخذ یک رضایت قتل چندین جلسه مستمر برگزار می‌شود و معمولاً مانند این پرونده با توسل به ائمه و کرامات اهل بیت(ع) منتج به اتفاقات خوشایند و أخذ رضایت می‌شود. در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته 18 پرونده قصاص منتهی به أخذ رضایت از اولیای دم شده است، که این امر مرهون تلاش‌های مستمر مسئولان و مددکاران زندان و همکاری خوب مقامات قضایی است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا