اخبار روز

ناسا از فعالیت های یاسمین مقبلی در فضا گزارش می دهد +عکس

سه نفر از چهار فضانورد  «اکسپدیشن ۷۰» بر روی یک راهپیمایی فضایی آینده متمرکز ماندند.

به گزارش پی ام آپ، فضانوردان ناسا لورال اوهارا و یاسمین مقبلی در تحقیق “CIPHER” با یکدیگر همکاری کردند. مقبلی با کمک پزشکان زمینی، نحوه استفاده از دستگاه اولتراسوند را آموخت و قفسه سینه اوهارا را برای ارزیابی خطرات قلبی عروقی در ریزگرانش را اسکن کرد.

CIPHER شامل 14 بخش است که طیف گسترده ای از شرایط روانی و فیزیولوژیکی را که فضانوردان ممکن است در طول ماموریت های فضایی طولانی مدت تجربه کنند، بررسی می کند. این دو فضانورد همچنین به نوبت محموله‌ها را باز کردند و زباله‌ها را در کشتی تأمین‌کننده Cygnus شرکت «Northrop Grumman» بارگیری کردند.

در همین حال، آندریاس موگنسن از ESA (آژانس فضایی اروپا) برای آزمایش Earthshine یک دوربین دیجیتال در گنبد نصب کرد و از ماه عکس گرفت تا از نور خورشید منعکس شده از زمین عکس بگیرد. مهندس پرواز ساتوشی فوروکاوا عملکرد دوربین رباتی را آزمایش کرد که می تواند از راه دور یا مستقل در ماژول آزمایشگاهی کیبو کار کند.

گزارش ناسا از فعالیت یاسمین مقبلی در فضا/ عکس

اوهارا و موگنسن قصد داشتند در این ماه یک پیاده‌روی فضایی برای جمع‌آوری نمونه‌ها و بررسی احتمال وجود میکروب‌ها در خارج از آزمایشگاه در مدار انجام دهند. با این حال، مدیران ماموریت تصمیم گرفته اند که راهپیمایی فضایی را به تعویق بیاندازند.

در همین حال، دو راهپیمایی فضایی دیگر برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده است. دو فضانورد Roscosmos در حال آماده شدن برای راهپیمایی فضایی برنامه ریزی شده برای ۲۵ اکتبر هستند.

در طول راهپیمایی فضایی بعدی ناسا، مقبلی و اوهارا لباس‌های فضایی خود را در ساعت 8:05 صبح 30 اکتبر به باتری می‌چسبانند و این نشان‌دهنده آغاز اولین سفر مشترکشان است. این دو نفر حدود شش ساعت و نیم را صرف خارج کردن وسایل الکترونیکی از بیرون ایستگاه خواهند کرد.

منبع: ناسا

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا