اخبار خودرو

گسترش همکاری با چینی ها ؛ تویوتا با همکاری بی وای دی سه خودروی جدید می سازد

گسترش همکاری با چینی ها ؛ تویوتا با همکاری بی وای دی سه خودروی جدید می سازد

تویوتا و بی وی دی آنها در حال گسترش همکاری خود هستند. با توافقات انجام شده بین این دو شرکت بزرگ، تویوتا در آینده دو یا سه مدل پلاگین هیبریدی را بر اساس پلت فرم BY روانه بازار خواهد کرد. دی DM-i تولید خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این مدل ها در نهایت ظرف سه سال آینده وارد بازار خواهند شد.

باید بدانید که تویوتا یکی از پیشگامان خودروهای هیبریدی است. اما بیشتر محصولات این خودروساز ژاپنی هیبریدی های ساده (HEV) هستند. در این نوع خودروها عمدتا از سیستم های کمکی ضعیف و باتری های کم ظرفیت استفاده می شود که با برق شهری قابل شارژ نیستند. طبق قوانین فعلی در چین، این نوع خودروهای هیبریدی دوستدار محیط زیست در نظر گرفته نمی شوند و مشمول یارانه نمی شوند. تویوتا برای یارانه دادن به محصولات خود تصمیم گرفته است تا روی خودروهای هیبریدی پلاگین تمرکز کند. برای رسیدن به این هدف، سازنده ژاپنی به جای طراحی پلتفرم یا موتورهای جدید، به Bayway روی آورد دی ترک کرده و قصد دارد محصولات هیبریدی قابل شارژ خود را بر اساس پلت فرم DM-i تولید کند.

طبق گزارش رسانه های چینی، تویوتا تغییراتی را در فناوری های مرتبط با پلت فرم DM-i اعمال خواهد کرد تا تجربه رانندگی مشابه بقیه محصولات این شرکت باشد. نام پلتفرم DM-i از عبارت DualMode Intelligent اقتباس شده است. پلتفرم پیشرو DM از سال 2008 توسط BY دی استفاده شده. این پلت فرم وارد نسل پنجم خود شده و گفته می شود مدل های مبتنی بر آن مصرف سوخت 2.9 لیتر در هر 100 کیلومتر دارند. با چنین مصرف سوخت پایینی، مدل هایی که از این پلت فرم استفاده می کنند، طبق استاندارد چینی CLTC قادر خواهند بود تا 2000 کیلومتر را طی کنند.

گسترش همکاری با چینی ها ؛ تویوتا با همکاری بی وای دی سه خودروی جدید می سازد
گسترش همکاری با چینی ها ؛ تویوتا با همکاری بی وای دی سه خودروی جدید می سازد

پلتفرم DM در حال حاضر شامل دو نوع i و p است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، i-type هوشمند است و بر مصرف سوخت پایین تاکید دارد. اما پلت فرم p برای مدل های قدرتمند دو موتوره و آفرود استفاده می شود.

علاوه بر پلت فرم DM-i، BV دی به تازگی پلتفرم مدرن دیگری به نام DMO معرفی کرده است. این پلت فرم برای وسایل نقلیه آفرود ناهموار و همه جا حاضر طراحی شده است و محصولاتی از برند نوپای Fang Cheng Bao از آن استفاده می کنند. شاید بدانید که این برند تازه متولد شده به خودروهای SUV با قابلیت های آفرود بالا اختصاص دارد.

تویوتا و بی وی دی آنها رابطه نزدیکی دارند. در سال 2021، این دو خودروساز بزرگ ژاپنی و چینی یک سرمایه گذاری مشترک با نام طولانی BYD Toyota Electric Vehicle Technology تاسیس کردند. در این سرمایه گذاری مشترک، تویوتا و BV دی آنها 50 درصد سهام دارند.

علاوه بر این، دومین خودروی تمام الکتریکی تویوتا، bZ3، با همکاری Bayway دی طراحی شده؛ این سدان الکتریکی که سال گذشته ارائه شد، از باتری LFP Blade تغذیه می کند دی مزایای Bayway همچنین موتور الکتریکی و تعدادی از فناوری ها و سیستم های پیشرفته را در این خودرو تولید می کند. دی هستند.

شما ممکن است بدانید BY دی فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرد و به عنوان یکی این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی و هیبریدی شناخته می شود. این شرکت با تولید انواع اتوبوس های برقی و سواری توانسته نام خود را در بازار جهانی مطرح کند. جالب اینجاست که وارن بافت، سرمایه دار مشهور آمریکایی، یکی از سهامداران اصلی BY است. دی در سال 2008 با سرمایه گذاری قابل توجه در این شرکت زمینه ساز رشد سریع آن شد.

تویوتا در امتداد بی وی دی، همچنین با سایر خودروسازان چینی همکاری می کند. برخی از محصولات این شرکت ژاپنی در کارخانه های FAW و GAC تولید می شود.

گسترش همکاری با چینی ها؛ تویوتا با همکاری Bayway دی او سه ماشین جدید می سازد.
گسترش همکاری با چینی ها ؛ تویوتا با همکاری بی وای دی سه خودروی جدید می سازد

احتمالاً تعجب می کنید که چرا تویوتا با Bayway همکاری می کند. دی و دیگر خودروسازان چینی چطور؟ در پاسخ باید گفت که به دلیل افزایش رقابت بین خودروسازان برقی، فاکتور قیمت در چین اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است، به طوری که در ماه های اخیر برخی از شرکت ها برای جلب نظر مثبت مشتریان مجبور به کاهش قیمت محصولات خود شده اند. . حتی تسلا برای حفظ بازار و ماندن در چرخه رقابت چندین بار قیمت خودروهای تولیدی خود را کاهش داده است. بنابراین، تویوتا با انتخاب پلت فرم BW دی DM-i در تلاش است تا محصولات بعدی خود را با قیمتی رقابتی روانه بازار کند. این پلتفرم علاوه بر مزیت قیمت پایین، از نظر فناوری نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. نیازی به گفتن نیست که چندی پیش و در حاشیه نمایشگاه خودروی پکن، هیروکی ناکاجیما، مدیر بخش فناوری تویوتا، تاکید کرد که این شرکت خودروهای هیبریدی پلاگین بیشتری را توسعه خواهد داد. ناکاجیما با اشاره به معرفی پریوس در سال 1997 و مسیری که تویوتا در سال های اخیر طی کرده است، این نوع خودرو را کاربردی توصیف کرد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا