اخبار روز سینما

یکی از کارگردانان نماوا: سینماگران بداخلاقی هستند. آنها به قرارداد یا سخنان خود متعهد نیستند. برای آنها اولین و آخرین چیز پول است. شما پول بدهید هر کاری می کنند/ همایون اسعدیان: حرف های شانه ساز زاده زیبایی اوست; این حد از وقاحت یادم نیست/ مازیار میری: مدیر نماوا تاجر است/ فرح بخش: نماوا باید سرامیک فروشی کند/ اسماعیل عفیفه: ما اینطور نیستیم مدیر نماوا ابوالمشاغل

پایگاه خبری تحلیلی ریمینو (rimino.ir):

ایسنا: یکشنبه شب – دوشنبه اردیبهشت ماه ماه – قسمت کوتاهی از گفت و گوی تصویری محمدحسن شانه ساز زاده، نایب رئیس هیئت مدیره پلتفرم تصویری نماوا در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن با لحنی که خیلی ها خوششان نیامد از سینما و سینمای خانگی صحبت کرد. . تعداد زیادی از تماشاگران سینما

وی در بخشی از سخنان خود در این برنامه گفت: همه بازیگران و تهیه کنندگان بداخلاقی های خاص خود را دارند. آنها نه به قرارداد و نه به حرفشان پایبند نیستند. من در چندین صنعت مختلف بوده ام و هرگز چیزی به این غیر اخلاقی ندیده ام. اسمشان هنری، فرهیخته و فرهیخته است، اما خیلی بد اخلاق هستند.

این کارگردان نمایش خانگی به این سوال که نگران تحریم هنرمندان نیست، با خنده پاسخ داد: برای آنها پول حرف اول و آخرش است. شما پرداخت کنید، آنها هر کاری می کنند.

حالا این صحبت ها موجی از واکنش ها را در بین سینماگران به همراه داشته است. بسیاری از مردم در صفحه اینستاگرام خود به این سخنان واکنش انتقادی نشان دادند و خواستار عذرخواهی او شدند.

در این میان واکنش های ویدئویی نیز دیده شد که اولین آن واکنش سازندگان دو سریال «کسوف» و «شریک در جنایت» محصول پلتفرم مذکور بود.

همایون اسعدیان کارگردان و تهیه کننده پیش از این دو سریال با انتشار ویدئویی گفت: آقای شانه ساز زاده مدیرعامل قبلی و یکی برخی از مدیران ارشد فعلی نماوا با کلماتی که به نظرشان زیباتر می آید دست به نوازش بازیگران و تهیه کنندگان سینمای ایران زدند. در 40 سال گذشته این میزان بی ادبی در بیان کلمات را به خاطر ندارم و به نظرم بی سابقه است.

وی در جایی دیگر با اشاره به آخرین جمله شانه ساز زاده تاکید کرد: آقای شانه ساز زاده شما با نفس کشیدن قیاس می کنید! حداقل برای من که در یکی دو پروژه، یکی من دو سال است که با شما کار می کنم و چیزهای زیادی از شما دیده ام، جای تاسف دارد. آقای. کامبر! برای حفظ قداست سینمای ایران و حفظ حرمت بازیگران و تهیه کنندگان سینمای ایران، اینجانب همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما به هیچ عنوان و تا زمانی که شما هستید با این مجموعه همکاری نخواهم کرد. موجود در این مجموعه (نماوا داشت).

اما مازیار میری کارگردان دو سریال مذکور نیز در ویدئویی کوتاه گفت: دیروز آقای شانه ساز یکی از مدیران ارشد پلتفرم نماوا حرفی زد که واقعا جای تاسف دارد. البته به نظر من چیزی که بیش از همه متاسفم این است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی را ایجاد می کنند که تجار به دلیل اینکه مسئول تصمیم گیری در امور فرهنگی هستند واقعا پشیمان شوند. از آنجایی که بر خلاف نظر شما معتقدم اهالی سینما بیش از هر حرفه ای اخلاق و شرافت دارند، تا زمانی که رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند، رسما از تمامی پروژه هایی که قرار بود با این پلتفرم همکاری داشته باشم، انصراف خواهم داد. .

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما، یکی دیگر از افرادی است که واکنش نشان داده و نوشته است: در جبهه «قدرت و سرمایه»، بی اخلاقی و بی مسئولیتی اغلب با ظلم، فساد مالی، رانت خواری و اخاذی همراه است. ; چه کسی در آن دخیل بوده است. اما ما به عنوان روزنامه نگار فقط می توانیم یک نکته را در مورد غیر اخلاقی بودن پول درآوردن بدون قرارداد با فیلم ها و سریال های خارجی به خاطر بسپاریم. استفاده غیرمجاز از تولیدات صاحبان آثار و اخذ هزینه از کاربران برای مشاهده آنها.

محمدحسین فرحبخش تهیه کننده فیلم در واکنش به صحبت های محمدحسن شنساز زاده با اشاره به توزیع غیرمجاز فیلمش در تریبون نماوا، عوامل این تریبون را غیراخلاقی توصیف کرد و نوشت: «اگر طنزپرداز و باج گیر کاری تحت عنوان عنوان تهیه کننده، ربطی به جامعه تولیدکنندگان ندارد. به این مدیر پلتفرم توصیه می کنم سرامیک بفروشد و عرصه هنر را به اهالی هنر بسپارد. شما باید شأن خود را حفظ می کردید و با هنرمندان صاحب نام کار می کردید، زیرا بیشتر اهالی سینما اهل شخصیت هستند، حتی کارگردان صحنه. پس بهتر است هر چه زودتر از اهالی هنر بابت این اظهارات عذرخواهی کنید.

از میان هنرمندانی که محصولی منتشر شده در پلتفرم نماوا دارند، اسماعیل عفیفه تهیه کننده سریال «جنگل آسفالت» نیز به صحبت های مدیر این سکو واکنش نشان داد. وی در بخشی از یادداشت خود نوشت: ما به اندازه آقای شنساز زاده با پول درگیر نیستیم پس هر کاری می کنیم. ما مثل آنها افراد پرمشغله ای نیستیم و هیچ چیز در مورد کار، درآمد، سابقه و سطح زندگی ما پنهان نیست.

وی افزود: تهمت آنها قابل پیگرد است اما در حال حاضر تیم ما و سریال نماوا فصل مشترکی به نام «جنگل آسفالت» دارند بنابراین ما مثل آنها نمونه این خانه سعدی نخواهیم بود. یکی شاخ سرش را قطع کردی…

در ادامه مهدی امینی، دوبلور و مدیر استودیو کوالیما، همکار پلتفرم نماوا در دوبله و دوبله محصولات سینمایی، ویدئویی را خطاب به شنساز زاده منتشر کرد و گفت: عدم شناخت وی از فیلم و هنر باعث آسیب جدی به مجموعه ها شد. که برای دیدن با شما تعامل و همکاری می کنند. در طول 20 سال فعالیت در عرصه سینما مدیری به اندازه شما نادان ندیدم و تا زمانی که افراد هم نوع و همفکر شما در گروه نماوا حضور دارند همکاری کوالیما و گروه بنده را به شما اعلام می کنم. با آن گروه خاتمه می یابد.

در کنار این فیلمسازان، انجمن تهیه کنندگان مستقل فیلم ایران نیز در اطلاعیه ای از آمادگی برای رسیدگی به موارد اکران غیرمجاز محصولات خارجی و بعضا ایرانی در نماوا خبر داد و نوشت: انجمن تهیه کنندگان مستقل فیلم ایران به صراحت ابراز تاسف می کند. و انزجار از اظهارات توهین آمیز معاونت اکران خانگی نماوا. اظهارات توهین آمیز این مسئول پلت فرم حاکی از عدم آگاهی، کمبود ظرفیت در این زمینه، مدیریت ضعیف و ناآگاهی از روش های حرفه ای تولید است.

روابط عمومی خانه سینما (انجمن فیلم ایران) نیز در واکنش به صحبت های این مدیر تریبون نماوا اعلام کرد که هیات مدیره این موسسه رسیدگی به صحبت های محمدحسن شانه ساز زاده را به شورای تامین خانه ارجاع داده است. سینما. می روند و در این شورا تصمیم گیری می شود.

روابط عمومی انجمن صنفی بازیگران سینما نیز با صدور اطلاعیه ای حق برخورد قانونی با این اظهارات را محفوظ دانست و نوشت: این نگاه ناعادلانه و تحقیرآمیز از بالا به پایین به کسانی که وجود همین تریبون از وجودشان نشات می گیرد، چیست؟ تشکیل شد؟ توجیه سوء مدیریت غیرحرفه ای با تهمت فاحش بیش از هر چیز زیر سوال بردن هویت سازمانی است که متأسفانه اخلاق و ادب را فدای اهداف اقتصادی خود تحت عنوان فرهنگی و هنری می کند.

اما با گذشت حدود 24 ساعت از انتشار سخنان محمدحسن شنساز زاده و با وجود اینکه این مدیر نمایشگاه در خانه شخصا از هنرمندان عذرخواهی نکرده است، روابط عمومی سکوی نماوا در بیانیه ای رسمی به توضیح و عذرخواهی این سخنان پرداخت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان بزرگوار و جامعه اصناف سینمای ایران، تاکید می کند تداوم ارتباط صمیمانه و محترمانه با سرمایه های گرانبهای سینمای ایران، مهمترین سرمایه شما خواهد بود. .

در جای دیگری از این آگهی توضیح داده شده است: اگرچه در زمان ساخت و اکران برخی از سریال های نمایشی با برخی از همکاران مشکلاتی پیش آمده و یک سریال به دلیل سوء نیت علیرغم صرف هزینه های هنگفت پخش نشده است، اما بدیهی است که چنین سریالی مشکلات کلی نیست و مصاحبه اخیر نایب رئیس هیئت مدیره نماوا را فقط باید واکنشی به یک مورد خاص دانست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا