اخبار روز

یک کشف مهم در مورد سرطان روده بزرگ مرتبط با حفره دهان

عصر ایران – محققان میکروارگانیسم خاصی را کشف کرده اند که به طور معمول در دهان نیمی از مردم یافت می شود سرطان روده بزرگ یا کولورکتال را می توان یافت. آنها در مطالعه جدید خود دارند مجله قطعی طبیعت منتشر شده، اظهار داشت که این کشف می تواند منجر به درمان های جدید و غربالگری زودهنگام شود.

دانشمند مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل آنها سعی کردند بفهمند که چگونه میکروب هایی که به طور معمول در دهان یافت می شوند به قسمت پایین روده مهاجرت می کنند و در برابر اسید معده مقاومت می کنند. این میکروارگانیسم ها در نهایت به تومورهای روده بزرگ می رسند و در آنجا رشد می کنند.

محقق 200 مورد سرطان روده بزرگ بررسی شد آنها گزارش دادند که حدود نیمی از موارد نیز میکروب هدف را در بدن خود حمل می کردند. آنها همچنین این میکروارگانیسم را در بسیاری از نمونه های مدفوع بیماران سرطانی کشف کردند.

چنین میکروب هایی بیش از ایجاد پیشرفت انجام می دهند سرطان اما آنها همچنین می توانند به نتایج درمانی ضعیف تری منجر شوند.

سرطان روده بزرگ و باکتری

در ابتدا، محققان تصور کردند که باکتری های غالب در سرطان روده بزرگ از یک زیرگونه می آید. با این حال، پس از انجام این مطالعه، آنها دریافتند که دو نوع مختلف باکتری و فقط در بین آنها کشف شده است یکی گروه ها باعث رشد تومورها می شود.

سوزان بولمنیک محقق میکروبیوم سرطان در مرکز سرطان فرد هاچینسون و یکی از نویسندگان این مقاله، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «ما به طور مداوم مشاهده کرده‌ایم که بیماران مبتلا به تومورهای کولورکتال فوزوباکتریوم نوکلئاتوم در مقایسه با بیماران بدون میکروب، میزان بقای بدتری دارند و شانس تشخیص زودهنگام کمتری دارند.

اکنون ما کشف کرده‌ایم که زیرگروه خاصی از این میکروب‌ها مسئول رشد تومور است. این نشان می‌دهد که درمان‌ها و غربالگری‌هایی که این زیرگروه را در میکروبیوتا هدف قرار می‌دهند، ممکن است به افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به سرطان تهاجمی کولورکتال هستند، کمک کند.

گزینه های درمانی جدید احتمالی برای سرطان روده بزرگ

دانشمندان افزودند که این تحقیق فرصت های قابل توجهی را برای توسعه درمان های جدید ارائه می دهد. این گزینه ها می توانند از نسخه های اصلاح شده باکتری مورد نظر استفاده کرده و آنها را مستقیماً به تومور برسانند.

دکتر. آنتون بیلچیکانکولوژیست جراحی در موسسه سرطان سنت جان در کالیفرنیا گفت: این یک مطالعه حیاتی است. ما دو تا سه تریلیون میکروبیوم در بدن خود داریم و تازه در حال یادگیری این هستیم که چگونه این میکروبیوم ها می توانند به درمان بیماری کمک کنند و در برخی موارد حتی می توانند مضر باشند و خود باعث بیماری شوند.

در این حالت میکروبیوم به روده بزرگ مهاجرت کرده و منجر به ایجاد یا تشدید سرطان روده بزرگ می شود. البته اینها یافته های اولیه است. مطالعات بیشتر به دنبال راه هایی برای استفاده از میکروب ها برای تشخیص یا درمان هستند. وی افزود: در حال حاضر یک اپیدمی در جوانان مبتلا به سرطان روده بزرگ وجود دارد. این مشکل می تواند ناشی از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها باشد. آیا این افراد در معرض خطر بیشتری برای بیماری روده بزرگ هستند؟

سرطان روده بزرگ چیست؟

سرطان روده بزرگ گاهی اوقات سرطان روده بزرگ نامیده می شود و زمانی رخ می دهد که سلول ها در روده ها وجود داشته باشند روده بزرگ یا رکتوم خارج از کنترل رشد می کند. اگرچه این دو نوع مختلف سرطان هستند، اما اغلب با هم گروه بندی می شوند زیرا ویژگی های مشترک زیادی دارند.

این سرطان ها تقریباً همیشه به صورت پولیپ، رشد قارچی در روده بزرگ شروع می شوند. چیزی را گزارش کنید انجمن سرطان آمریکابیشتر پولیپ ها خوش خیم هستند.

بیشتر سرطان های روده بزرگ، آدنوکارسینومایی هستند که در غدد مخاطی داخل اندام ها ایجاد می شوند. سرطان همچنین می تواند به سایر قسمت های بدن مانند ریه ها، سینه ها، پروستات یا پانکراس سرایت کند. بسیاری از مردم تا زمانی که سرطان روده بزرگ پیشرفت نکرده است، نمی دانند که به سرطان روده بزرگ مبتلا هستند. به همین دلیل است که معاینات پیشگیرانه اولیه مانند کولونوسکوپی بسیار مهم است.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، علائم سرطان روده بزرگ عبارتند از:

تغییر در عادات روده مانند اسهال، یبوست، یا باریک شدن مدفوع که بیش از چند روز طول می کشد.

– احساس اینکه باید مدفوع داشته باشید که با اجابت مزاج برطرف نمی شود

– خونریزی مقعدی با خون قرمز روشن

– وجود خون در مدفوع که ممکن است قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسد

– گرفتگی یا درد شکم

– ضعف و خستگی

– کاهش وزن غیر قابل توضیح

درمان سرطان روده بزرگ

طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، درمان سرطان کولورکتال موضعی، سیستمیک یا ترکیبی از هر دو است.

درمان های موضعی اغلب در مراحل اولیه سرطان استفاده می شود. این شامل جراحی برای برداشتن تومور و پرتودرمانی است.

درمان های سیستمیک داروهایی هستند که به سلول های سرطانی در سراسر بدن می رسند. اینها شامل شیمی درمانی، درمان هدفمند و ایمونوتراپی است.

همچنین درمان های مکمل و جایگزین مانند ویتامین ها، گیاهان دارویی یا طب سوزنی وجود دارد. این ها را می توان علاوه بر درمان های سنتی برای تسکین درد یا استرس استفاده کرد.

مهم است که قبل از استفاده از این درمان ها با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آنها بی خطر هستند و با درمان تجویز شده توسط بیمار تداخلی ندارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا