اخبار ارز دیجیتال

15 سوال مهم مبتدی ها درباره ارز دیجیتال : از روش تبدیل ریال تا نحوه خرید و فروش و سود/اطلاع رسانی تبلیغی

خیلی ها خوب می دانند که دنیای جدید، دنیای ارز دیجیتال است و می خواهند واردش شوند و از سود آن بهره ببرند ولی حتی نمی دانند چگونه ریال شان را که در بانک دارند به ارز دیجیتال تبدیل کنند. در این پرسش و پاسخ، به ساده ترین زبان ممکن، به مهم ترین سوالات درباره ارزهای دیجیتال پاسخ داده ایم:

چگونه می توانم ریال خود را تبدیل به ارز دیجیتال کنم؟ صرافی های خارجی که ریال را نمی پذیرند.
پاسخ خیلی ساده است: در صرافی آنلاین داخلی عضو شوید به راحتی ریال خود را به ارز دیجیتال تبدیل می کنید.

 چگونه در صرافی آنلاین داخلی عضو شوم؟
وارد سایت صرافی شوید و شماره تلفن و ایمیل تان را بدهید و یک پسورد برای خودتان انتخاب کنید و واقعاً به همین سادگی عضو شوید.

  آیا صرافی آنلاین داخلی برای این کار مطمئن و امن است؟
صرافی آنلاین داخلی، تحت قوانین، مقررات و نظارت دولتی فعال است. نشانه اش این است که صرافی آنلاین داخلی به سیستم های بانکی، ثبت احوال و مخابرات وصل است و برای تکمیل ثبت نام شما، باید شماره تلفن و شماره حساب بانکی تان مربوط به یک کد ملی باشد تا اجازه فعالیت داشته باشید. صرافی داخلی همه این ها را با اتصال به شبکه های دولتی احراز می کند.

 بعد از ثبت نام در صرافی داخلی، چگونه باید ارز دیجیتال بخرم؟
دقیقا مانند هر خرید آنلاین دیگر است. شما بعد از انتخاب ارز دیجیتالی که مد نظرتان هست، وارد درگاه پرداخت بانکی می شوید و ریال می دهید و همان لحظه، ارز دیجیتال به حساب تان در صرافی -که رمزش را خودتان دارید- واریز می شود. شما در این لحظه، در دنیای ارزهای دیجیتال هستید.

 بعد از این که ارز دیجیتال خریدم چه کنم؟
می توانید آن را به عنوان پس انداز نگه دارید تا وقتی گران تر شد بفروشید، یا این که مدام با آن خرید و فروش و سود کنید.

  کدام بهتر است؟ نگه داشتن با خرید و فروش؟
اگر وارد نیستید و وقت و حوصله اش را هم ندارید، حتما نگه داشتن بهتر است ولی اگر دانش و توان خرید و فروش داشته باشید، معاملات ارز دیجیتال مناسب تر است. در هر دو حال، پول تان کاملاً در اختیار خودتان است.

  از کجا بدانم چه ارزی بخرم تا سود کنم؟ یا چگونه خرید و فروش ارز دیجیتال را یاد بگیرم؟
گروه تخصصی “کِی و چی” قرار است به 50 هزار ایرانی، آموزش رایگان و صفر تا صد بدهد. همچنین با تحلیل بازار می گوید کدام ارزها برای نگه داشتن و کدام برای معامله مناسب تر هستند و کِی ، چی بخرید و کی بفروشید تا سود کنید. پیشنهاد می کنیم، عضو کانالش شوید و اگر دیدید مناسب است از خدماتش استفاده کنید.

  آیا می توانم بعد از این که ریالم را به ارز دیجیتال تبدیل کردم، آن را به صرافی های خارجی منتقل کنم؟
بله؛ به راحتی می توانید عضو صرافی خارجی شوید و پول تان را از حساب صرافی داخلی به  حساب خودتان در صرافی خارجی منتقل کنید و آنجا نگه دارید یا خرید و فروش نمایید.

  کدام  صرافی ایرانی و بین المللی ثبت نام کنم و چرا؟
صرافی ها مانند بانک ها، از هر تراکنش کارمزد اندکی می گیرند. این دو صرافی داخلی و بین المللی که گروه تخصصی “کِی و چی” سفیرشان است، 10 درصد از کارمزد را به حساب شما واریز می کنند؛ هر دو صرافی هم از زبان فارسی پشتیبانی می کنند: صرافی ایرانی آبان تتر و صرافی بین المللی کوینکس.

 صرافی کوینکس ما تحریم نکرده است؟
خیر ولی توصیه می شود برای ورود به هر گونه صرافی خارجی از یک فیلترشکن ثابت استفاده شود ؛ هر چند کوینکس فیلتر نیست.

 اگر روزی صرافی خارجی ایرانی ها را تحریم کرد، پولم چه می شود؟
این موضوع سابقه داشته است؛ هر صرافی که بخواهد این کار را انجام دهد، چند ماه قبل از محدودسازی، ایمیل می دهد که پول تان را از صرافی ما خارج کنید. در چنان فرضی می توانید به راحتی، پول تان را به حساب صرافی ایرانی خود برگردانید.

الان بیت کوین چند میلیارد تومان قیمت دارد و من توان خریدش را ندارم. پس چگونه می توانم وارد این بازار شوم؟
بله، بیت کوین که سال 1390 خورشیدی 4 هزار تومان بود، الان بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان است و به راحتی نمی شود آن را خرید ولی اولاً می توانید واحد خرد آن یعنی “ساتوشی” را بخرید و ثانیاً ارز دیجیتال محدود به بیت کوین نیست و هزاران ارز دیگر وجود دارند که اگر با راهنمایی متخصصان “کِی و چی” آنها را بخرید و بفروشید، سود می کنید. مثلا ارز سولانا اوایل مهر همین پارسال، کمتر از یک میلیون تومان قیمت داشت و کسانی که آن را خریدند الان می توانند آن را به قیمت 9 میلیون و 900 هزار تومان بفروشند یعنی حدود 10 برابر. مهم این است که بدانید چه ارزی را کی بخرید و کی بفروشید که ما در کانال “کِی و چی” به شما خبر می دهیم.

شما چه سودی دارید که این خدمات را به ما می دهید؟
ما (کِی و چی) سفیر دو صرافی بزرگ ایرانی و بین المللی هستیم و بخشی از کارمزد این دو صرافی به ما می رسد (از سهم خود صرافی و نه از طرف مشتریان)؛ بنابراین به سود مشترک همه ماست که آموزش صحیح و اطلاعات درست خرید و فروش بدهیم تا هم شما سود کنید و هم ما.

 چگونه می توانم ارز دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنم؟
در صرافی ایرانی، ارز را به ریال تبدیل و مستقیم به حساب بانکی تان منتقل می کنید و می تواند برداشت نمایید.

من واقعاً چیزی در این باره بلد نیستم؛ آیا افرادی مانند من را سراغ دارید که با راهنمایی و پشتیبانی شما وارد این بازار شده و سود کرده باشند؟
بله؛ همین الان بین همراهان ما در “کِی و چی” از خانم های خانه دار و سرپرست خانوار گرفته تا بازنشستگان و کارمندان و پزشکان حضور دارند که از طریق گوگل میت، آموزش آنلاین رایگان دیده اند و با پشتیبانی ما خرید و فروش می کنند و هر جا به مشکل برمی خورند یا سوالی دارند با ما تماس می گیرند و راهنمایی شان می کنیم.

اگر سوال یا ابهام دیگری دارید، حتماً با پشتیبانی ما مطرح کنید:  @poshtibankeyochi

لینک ورود به صرافی داخلی آبان تتر

لینک ورود به صرافی بین المللی کوینکس

لینک عضویت در کانال کِی و چی

منبع:عصرایران

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا