اخبار روز

185 میلیون وام بدون بهره بگیرید


به گزارش مانیبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوسازی پارچه های فرسوده یکی یکی از مهمترین برنامه های دولت در حال حاضر روند نوسازی بافت های فرسوده محسوب می شود و به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی به این بخش، روند نوسازی با سرعت بسیار پایینی روبرو بوده است. همانطور که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است، در صورت تزریق منابع مالی، فرآیند نوسازی بسیار سریع اجرایی می شود.

بر اساس این گزارش، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: مشوق های توسعه شهری بومی سازی نقش مهمی در تسریع نوسازی داشته است.

وی تصریح کرد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت های فرسوده در 529 شهر اجرا شده است و اجرای این طرح 82 درصد بافت های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می دهد. همچنین 244 شهر بسته های تشویقی محلی خود را تدوین کرده اند و این بسته ها در این شهرستان ها در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه در سال گذشته تعداد پروانه های صادر شده در 203 شهر کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: بیشترین تعداد پروانه های صادر شده در 10 سال گذشته در سال 1402 به ثبت رسیده است. که معادل 23 هزار واحد در تهران است.

به گفته سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، در مجموع 20 هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به مبلغ 56 میلیون و 735 هزار ریال به متقاضیان پرداخت شده که بخشی از این تسهیلات است. اعطا شده در سال 1402. سال گذشته هزار و 579 متقاضی برای تکمیل یا ساخت واحدهای مسکونی خود در بافت های فرسوده یا ناکارآمد شهری به مبلغ 5 میلیارد و 752 میلیون ریال از بانک مسکن تسهیلات دریافت کردند.

حسینی تصریح کرد: هدف از پرداخت این خدمت کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه، حفظ ویژگی های مثبت و خاطره انگیز بافت های فرسوده و همچنین ایجاد فضاهای جدید متناسب با نیاز محله های قدیمی است.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش حداکثر سقف این خط در سال گذشته خبر داد و گفت: این خط در مناطق و محلات مشمول طرح ها و برنامه های بازآفرینی شهری برای اشخاص حقیقی و حقوقی جهت احداث واحدهای مسکونی در دسترس است. با احتساب هزینه باقیمانده پروژه برای ساخت هر واحد 550 میلیون تومان است.

وی بیان کرد: این تسهیلات با منابع سپرده دولتی 185 میلیون تومان و با نرخ سود صفر درصد، منابع ملی بدون سپرده بانکی 365 میلیون تومان و با نرخ سود 23 درصد اعطا می شود که در مجموع سقف این تسهیلات است. تسهیلات اعطا شده است. برای ساخت یک واحد مسکونی 550 میلیون تومان برای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تعیین شده است.

بر اساس این گزارش اکنون یکی یکی از مهمترین برنامه های دولت نوسازی بافت های فرسوده است که پرداخت این تسهیلات باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد افزایش تولید مسکن در کشور باشیم که به نوبه خود یکی یکی از مهمترین اقدامات مسکن در کشور محسوب می شود که باید برای افزایش روند تولید مسکن در کشور در دستور کار قرار گیرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا