اخبار روز

4 علت اصلی تصادفات از دیدگاه پلیس

رئیس پلیس راه فرماندهی نیروی انتظامی گفت: 65 درصد قربانیان تصادفات جاده ای در گروه سنی 21 تا 60 سال هستند که 22 درصد این افراد در گروه سنی 21 تا 30 سال قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سردار حسن مومنی روز یکشنبه در جلسه کمیته راهبری تصادفات استان چهارمحال و بختیاری افزود: 82 درصد تصادفات در سراسر کشور به چهار عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، بی توجهی ناشی از استفاده از تلفن همراه، 82 درصد تصادفات منجر به تصادفات می شود. خستگی و خواب آلودگی می فهمد ناگفته نماند که اگر به این نکات توجه کنیم شاهد کاهش تصادفات جاده ای در کشور خواهیم بود.

رئیس پلیس راه کشور گفت: 25 درصد تصادفات در جاده ها و 75 درصد در شهرها اتفاق می افتد، ضمن اینکه 75 درصد فوتی ها در جاده ها و 25 درصد در شهرها ثبت شده است. متمرکز شده است.

رئیس پلیس راه با اشاره به افزایش هشت درصدی تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در این مدت 6 هزار و 581 نفر در جاده های کشور جان باختند. او ادامه داد:

وی درباره تاریخچه تصادفات جاده ای گفت: طی سال های 85 تا 86 که تصادفات جاده ای 11 درصد افزایش یافت، نزدیک به 28 هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند و در صورت ادامه این روند، هر سال 90 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. روز.” هموطنانمان دچار حوادث رانندگی شدند.

مومنی یادآور شد: با تلاش و تلاش مستمر همه دستگاه های اجرایی، امروز آمار تلفات جاده ای سالانه در کشور با کاهش 10 هزار نفری به 11 هزار نفر از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده است.

رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: در راستای دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش جمعیت، همه دست اندرکاران تلاش می کنند با برنامه ریزی های منسجم اقداماتی را برای کاهش این تعداد انجام دهند.

مومنی تصریح کرد: هر چند در زمان وقوع حوادث می توان هزینه های مادی وارد شده در کشور را جبران کرد، اما هزینه های اجتماعی و معنوی ناشی از حوادث قابل محاسبه نیست.

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات مثبت و منفی، یادآور شد: 52 درصد تصادفات ناشی از مشارکت انسانی، 20 درصد جاده، 12 درصد خودرو و 16 درصد تصادفات مشترک است.

مومنی بر لزوم انجام کار فرهنگی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد.

رئیس پلیس راه کشور افزود: در استان های مختلف از ظرفیت دادستانی برای برخورد با سرعت بحرانی استفاده شده است و استان یزد از جمله استان هایی است که در این زمینه عملکرد خوبی داشته است.

مومنی یادآور شد: هم اکنون 3 هزار و 800 نقطه حادثه خیز در کشور سرشماری شده است که از این تعداد 887 مورد در اولویت اصلاح هستند.

به اعتقاد وی، رفع نقاط حادثه خیز شناسایی شده نیازمند منابع مالی است و سازمان برنامه و بودجه و دولت در تلاش هستند تا اعتبارات لازم را در این زمینه تامین کنند.

وی تصریح کرد: در این زمینه 50 هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز سازمان حمل و نقل جاده ای مصوب شده است که امید است هر چه سریعتر این وام ارائه شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا