اخبار روز

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری اول اسفندماه واریز می شود!/جزئیات

طبق جدیدتری خبرها، اول اسفند عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری واریز می شود.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از اندیشه معاصر، بر اساس مصوبه هیات وزیران میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال گذشته و میزان عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با ۲۰ سال سابقه تعیین و تصویب شد. . علاوه بر این مبلغ 500 هزار تومان برای خانواده ها و 200 هزار تومان برای هر فرزند تحت تکفل به مبلغ عیدی اضافه شد. میزان عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 هنوز مشخص نشده و به محض اعلام اطلاع رسانی خواهد شد.

تعطیلات پایان سال و پاداش یکی یکی از حقوقی است که در پایان سال به کارکنان دولت، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​اعطا می شود.

میزان این عیدی برای هر دسته از افراد به صورت جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می شود. حقوق کارمندان دولتی و نظامیان بازنشسته توسط کابینه وزیران و حقوق کارمندان شاغل در قانون کار توسط وزارت کار تعیین می شود. مبلغ عیدی برای افرادی که کمتر از یک سال سابقه کار دارند بر اساس ماه های حضور در محل کار محاسبه می شود.

مرخصی کارگران بر اساس مصوبه ای که به تصویب نمایندگان شورای اسلامی می رسد محاسبه و تعیین می شود. بر اساس این مصوبه مصوب 1370، مرخصی پایان سال کارگران معادل دو برابر حداقل دستمزد کارگر است. البته این مبلغ حداقل مرخصی کارگر است و حداکثر مبلغ مرخصی تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر قابل پرداخت است. بنابراین حقوق عیدی حداقل معادل حقوق 60 روز آخر کار و حداکثر معادل حقوق 90 ​​روز آخر کار است.

همچنین میزان مرخصی کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی آنها تجاوز کند. همچنین طبق قانون پرداخت مرخصی کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه ها مشغول به کار هستند الزامی است و در این صورت میزان مرخصی باید بر اساس شصت روز حقوق و متناسب با ساعت کار آنها محاسبه شود. . در واقع در این شرایط ابتدا کمک هزینه ماهانه برای کارگر با ضرب در ماه های سابقه کار وی محاسبه می شود، مبلغ نهایی کمک هزینه سالانه تعیین و پرداخت می شود.

موضوع مهم دیگر مربوط به عیدی این قشر از جامعه، زمان پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1403 است.

سال گذشته مهلت پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس اعلام کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران 15 بود. اسفند ماه شروع شد و طبق حروف الفبا انجام شد. زمان پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال 1403 هنوز مشخص نشده است اما به احتمال زیاد مانند روند سال گذشته در اواسط اسفند در ماه انجام شود

تعداد بازنشستگان کارگری عیدی ۱۴۰۲ نفر می باشد

فرجی با بیان اینکه امیدواریم به همه بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل معادل دو پایه حقوق عیدی بدهیم، گفت: وی افزود: بیش از 60 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل دستمزد دریافت می کنند و زیر خط فقر هستند. چرا باید مرخصی پایان سال یک بازنشسته 9 میلیونی با مرخصی قاضی یا استاد دانشگاه برابری کند؟

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان گفت: اگر بحث برابری در پرداخت هاست باید در طول سال همان مزایا را به کارگران بازنشسته پرداخت کنند.

طبق آنچه قانون می گوید کارگران در ماه های پایانی سال امسال حداقل 10 میلیون و 614 هزار تومان عیدی می گیرند. همچنین حداکثر مبلغ عیدی 15922000 تومان خواهد بود. بنابراین هرگونه پرداخت عیدی کمتر از 10 میلیون و 614 هزار تومان به کارگرانی که یک سال یا بیشتر در کارگاه ثابت کار کرده باشند غیرقانونی است. کارگران حق دارند شکایت کنند.

آنها می توانند از کارفرما به ادارات کار شکایت کنند. این حق بر روی کاغذ برای کارگران مشمول قانون کار به رسمیت شناخته شده است، اما در عمل به دلیل قراردادهای موقت یک ماهه، سه ماهه و یک ساله یا حتی قراردادهای شفاهی در کارگاه های کوچک، کارگران نمی توانند از این حق برخوردار شوند. .


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا