اخبار خودرو

سن جدید دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت

سن جدید دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت

سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر تغییر وضعیت گواهینامه انواع موتورسیکلت، گفت: رده سنی 16 سال می توانند از زمستان امسال گواهینامه دریافت کنند.

وی در خصوص مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر وضعیت گواهینامه انواع موتورسیکلت گفت: در سال 1389 صدور انواع گواهینامه رانندگی تصویب شد. برای تمامی موتورسیکلت ها یک نوع گواهینامه تعریف شده بود و متقاضیان می توانستند بر اساس شرایط تعیین شده در آیین نامه و با داشتن حداقل 18 سال سن و سلامت جسمی، روحی و روانی در طول آموزش به صورت تئوری و عملی، گواهینامه موتور سیکلت را دریافت کرده و در آزمون ها قبول شوند. برای دریافت

وی افزود: در حال حاضر گواهینامه موتورسیکلت به 4 نوع تقسیم می شود که البته این آیین نامه یک سال پس از تصویب یعنی در زمستان 1403 بر اساس مصوبه هیات وزیران لازم الاجرا می شود. آنچه برای اجرای آن لازم است را آماده کنید. .

سرهنگ کرمی اسد گفت: این 4 نوع گواهینامه موتورسیکلت شامل «آ میم»، «الف 1»، «الف 2» و «الف» است.

وی ادامه داد: برای دریافت گواهینامه “A Mim” و “A 1” متقاضیانی که مایل به دریافت این 2 نوع هستند می توانند با حداقل 16 سال سن با شرط گذراندن دوره آموزشی عملی ثبت نام و در آزمون شرکت کنند. دوره ها و ارائه گواهی سلامت جسمی، روحی و روانی است و مختص موتورسیکلت های سبک است و همچنین در اساسنامه مشخص شده است که متقاضی می تواند برای کدام موتورسیکلت ها از این 2 نوع گواهی استفاده کند.

مدیر مرکز صدور گواهینامه راهور فرجا ادامه داد: برای گواهینامه “A 2″ حداقل سن 18 سال است که در حال حاضر معتبر است و مشابه همین وضعیت متقاضیان می توانند با سن 18 سال و در نهایت تایپ ” ثبت نام کنند. گواهینامه الف که بالاترین سطح گواهینامه موتور سیکلت محسوب می شود و لازم است متقاضی حداقل 21 سال سن داشته باشد و 2 سال از تاریخ گواهینامه موتورسیکلت A2 گذشته باشد تا در این شرایط فرد می تواند در آزمون شرکت کرده و پس از قبولی در آن گواهینامه آموزش تئوری و عملی دریافت کند.

وی گفت: در بازه زمانی قبل از اجرای این طرح، توجیه مدارسی که وظیفه آموزش متقاضیان را بر عهده دارند اطلاع رسانی می شود، بنابراین مدارسی که مجاز به آموزش به متقاضیان در این دوره از زمان. .

وی در خصوص ظاهر گواهینامه ها گفت: ظاهر گواهینامه هیچ تفاوتی ندارد و یک شکل واحد است که کل مبنای آن با تاثیر گواهینامه رانندگی مشخص می شود.

سرهنگ کرمی اسد درباره گواهینامه دوزبانه گفت: در روزهای آینده گواهینامه دوزبانه چاپ می شود و تمامی رانندگانی که مجاز به رانندگی از جمله موتورسیکلت های چهارچرخ هستند و مهارت های لازم را کسب کرده اند، می توانند گواهینامه دوزبانه را دریافت کنند. مجوز.”

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا