اخبار روز

هیئت های حماس و اسرائیل بدون توافق قاهره را ترک کردند

پایگاه اینترنتی العربی الجدید به نقل از یک مقام مصری شامگاه پنجشنبه گزارش داد که هیئت های حماس و رژیم صهیونیستی بدون هیچ توافقی قاهره را ترک کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، یک مقام مصری که نامش فاش نشده است، گفت: هیئت های حماس و رژیم صهیونیستی پس از دو روز مذاکره غیرمستقیم با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا، قاهره را بدون نتیجه ترک کردند.

بر اساس این گزارش، تلاش های مصر و میانجی ها برای همگرایی دیدگاه های دو طرف به ویژه با توجه به تحولات اخیر در نوار غزه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، یکی از مقامات مرتبط با حماس گفت که این فرمول در نهایت مورد توافق قرار گرفت و تغییراتی که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در آن ایجاد کرد، آخرین مورد برای جنبش حماس و جنبش حماس بود. مقاومت انجام داده اند می توان قبول کرد.

این مقام افزود: حضور حماس در قاهره بیانگر گفت و گو در مورد شرایط (رژیم) جدید اسرائیل است. نبود.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو معتقد است که با عملیات رفح حماس تحت فشار قرار خواهد گرفت اما فشاری که اسرائیل (رژیم) می خواست در عملیات رفح اعمال کند اکنون علیه او است.

این مقام حماس همچنین گفت که هیئت این جنبش قاهره را ترک کرد تا بر موضع خود تاکید کند که نمی تواند چیزی فراتر از پیش نویس مصوب را بپذیرد.

علاوه بر این، یکی دیگر از مقامات مصری به العربی الجدید گفت که برنز نتوانست نتانیاهو را در سفر به تل آویو متقاعد کند که تاریخ پایان جنگ را بپذیرد.

این مسئول اضافه کرد: اختلافات دیگری نیز وجود دارد اما این اختلافات با حل شدن موضوع رعایت آتش بس مانع از توافق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، گروه های مقاومت فلسطین در 15 اکتبر 2023 عملیات “طوفان الاقصی” را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام در 3 دسامبر 1402 (24 نوامبر 2023) پایان یافت. ). پس از 45 روز درگیری، آتش بس چهار روزه تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل حاصل شد.

این آرامش در جنگ هفت روز به طول انجامید و سرانجام در ساعت 10 صبح جمعه پایان یافت آذر (1 دسامبر 2023) آتش بس موقت پایان یافت و رژیم اسرائیل حملات خود را به غزه از سر گرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه های مرزی با نوار غزه را بسته و این منطقه را بمباران می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا