دانستنی ها

چه بیماری هایی باعث عفونت دندان و لثه می شوند؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر از عفونت دندان و لثه پیشگیری و درمان نکنیم، باعث ایجاد یا تشدید بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان می شود.

گزارش مهرحسین فرشیدی با اشاره به اینکه کمپین ملی سلامت دهان و دندان در حال انجام است افزود: کمپین ملی سلامت با هدف ارتقای سواد سلامت و فرهنگ سازی در حوزه سلامت دهان و دندان از ساعت 17 تا 19 برگزار می شود. اردیبهشت ماه مصیبت زده

وی ادامه داد: هدف ما با این کمپین ارتقای سواد سلامت در حوزه سلامت دهان و دندان است.

فرشیدی خاطرنشان کرد: بیماری های ایجاد شده در دهان و دندان عامل بسیاری از بیماری ها خواهد بود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر این نکته تاکید کرد: اگر از عفونت دندان و لثه پیشگیری و درمان نکنیم باعث ایجاد یا تشدید بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان می شود.

اگر بتوانیم بهداشت دهان و دندان را در سنین پایین حتی قبل از مدرسه به عموم مردم معرفی کنیم با آموزش های ساده مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از پوسیدگی دندان و بسیاری از بیماری های مزمن پیشگیری کنیم.

فرشیدی با بیان اینکه هدف از برگزاری کمپین سه روزه سلامت دهان و دندان اهمیت دادن بیشتر به سلامت دهان و دندان است، تاکید کرد: مردم با اقدامات بسیار ساده می توانند از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنند.

به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت، اگر پوسیدگی دندان و عفونت لثه در جامعه کاهش یابد، می توان از بروز بسیاری از بیماری های مهم و مزمن پیشگیری کرد و اقدامات اولیه را از سنین پایین انجام داد.

فرشیدی گفت: معتقدیم اهمیت توجه به بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن صحیح در جامعه رو به کاهش است. از این حیث سعی داریم بار دیگر اهمیت این موضوع را یادآور شویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امروزه پوسیدگی دندان در جامعه ما بالاست چرا که تا زمانی که درد پیش نیاید به پزشک و دندانپزشک مراجعه نمی کنیم بنابراین باید جامعه را به سمت پیشگیری تشویق کنیم. حوزه بهداشت دهان و دندان.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا