اخبار روز

اسپانیا مانع از پهلوگیری کشتی حامل سلاح به اسرائیل در بندر کارتاخنا شد

اسکار پوئنته وزیر حمل و نقل اسپانیا روز پنجشنبه گفت مادرید به کشتی حامل سلاح برای سرزمین های اشغالی اجازه لنگر انداختن در بندر کارتاخنا را نداده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پوئنته در این شبکه اجتماعی نوشت خرداد) برای پهلو گرفتن در بندر کارتاخنا.

روزنامه اسپانیایی El Pais گزارش داد که کشتی حامل حدود 27 تن مواد منفجره بود که از شهر بندری مدرس در هند بارگیری کرده بود.

جنجال بر سر این کشتی زمانی بالا گرفت که سیاستمداران چپ‌گرای اسپانیایی سوسیالیست‌ها را متهم کردند که به کشتی‌های تسلیحاتی اجازه عبور به اسرائیل داده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شد که اسپانیا در ماه های اخیر علیه حمله اسرائیل به غزه صحبت کرده و بر به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین تاکید کرده است.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در ماه مارس اعلام کرد که اسپانیا و ایرلند و همچنین اسلوونی و مالت توافق کرده اند که اولین گام ها را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بردارند.

همچنین اسپانیا به همراه بلژیک و دانمارک از رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای عضویت کامل فلسطین در آن سازمان بین المللی و توصیه به بازنگری تصمیم قبلی شورای امنیت در این زمینه استقبال کردند.

پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد روز جمعه با 143 رای موافق، 9 رای مخالف و 25 رای ممتنع به تصویب رسید.

فلسطین در حال حاضر عضو ناظر سازمان ملل نیست، اما سال هاست که تلاش می کند تا به عضویت کامل این سازمان بین المللی درآید. این تلاش ها توسط ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل در ماه گذشته رد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا