اخبار روز

اکثر استان ها طی 24 ساعت آینده شاهد بارش باران خواهند بود

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در چند استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی استان های کشور در روزهای آینده اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا طی 24 ساعت آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، برخی از مناطق فارس، بوشهر، کرمان، یزد، خوزستان، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال و فور بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه (28) رگبار و رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود. اردیبهشت ماه) سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق تضعیف شده و در سایر مناطق مذکور ادامه خواهد داشت.

او توضیح داد که شنبه (29 اردیبهشت ماه) بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق استان اردبیل و شرق کشور پیش بینی می شود، یادآور شد: یکشنبه (30) اردیبهشت ماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش در سواحل شمال غرب و غرب دریای خزر رخ می دهد. همچنین در برخی مناطق شرقی کشور و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه (31). اردیبهشت ماه) بارش های پراکنده در سواحل شمال غرب و غرب ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده در مقاطعی وزش باد شدید در اکثر مناطق به ویژه در مرکز و جنوب کشور رخ می دهد و در مناطق آسیب پذیر گرد و غبار ایجاد می شود.

به گفته ضیائیان، طی سه روز آینده در خلیج فارس و شرق دریای عمان و همچنین در روزهای جمعه و شنبه در دریای خزر شرایط نامساعدی وجود دارد.

وی وضعیت جوی تهران در دو روز آینده را نیز یادآور شد: آسمان تهران فردا (28 اردیبهشت ماه نیمه ابری و وزش باد افزایشی از بعد از ظهر، نیمه ابری و وزش باد شدید، بعداً بارش پراکنده با کمینه دمای 18 و حداکثر 26 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (29 اردیبهشت ماه) نیمه ابری و وزش باد، نیمه ابری و وزش باد در بعدازظهر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 16 و حداکثر 27 درجه سانتیگراد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی در خاتمه تصریح کرد: پیش بینی می شود همدان با حداقل دمای 5 و 6 درجه سانتی گراد سردترین و گرم ترین مرکز استان ها و اهواز باشد. با حداکثر دمای 39 و 40 درجه سانتیگراد فردا و پس فردا.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا