اخبار روز

آغاز توزیع 4 حلقه لاستیک رایگان با کد ملی


به گزارش مانیبان به نقل از صد آنلاین، دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت حراست در نامه ای به مرکز اطلاعات و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موارد مربوط به نظارت بر توزیع رانندگی را ابلاغ کرد. لاستیک در سامانه جامع تجارت.

در این نامه آمده است:

«در ابلاغیه شماره 1960450 مورخ 11/02/1402 به منظور قانون تنظیم بازار لاستیک سبک و سنگین و استرداد نامه شماره 2029393 مورخ 11/11/1402 در خصوص موارد نظارتی مطروحه در نامه نگاری شماره 1355035 مورخ 08 /09/1403 مدیریت کل صنعت معدن و تجارت استان کرمان بر اساس مشکلات ناشی از امکان توزیع لاستیک به مصرف کننده، چندین بار ثبت سند خرده فروشی با کد ملی در مستر با شماره های مختلف و با توجه به بررسی انجام شده از گزارش بازرسی تایر، از سیستم گزارش شخصی تایر، لطفاً درخواست کنید موارد زیر در سیستم اعمال شود.

– برای رینگ های لاستیک 13 و 14، ثبت سند خرده فروشی به کد ملی، شماره شاسی، شماره موتور، باید به مدت یک سال به چهار رینگ محدود شود.

– با توجه به اینکه به نظر می رسد پس از اعمال قانون شفافیت 80 درصدی به مدت یک هفته برای توزیع لاستیک به صورت عمده، برخی فعالان در سامانه به صورت خرده فروش یا فروشگاه اینترنتی برای رفع این مانع فعالیت می کنند و با توجه به فایل ضمیمه از انجام این کار خودداری می کنند. با ثبت توزیع کالا در سامانه جامع، لازم است قاعده مذکور در مورد نقش خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی نیز اعمال شود (نظر «ت» به بند «ب» بند «ج» صورتجلسه).

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه لاستیک رایگان خبر داد. وی گفت: در بحث وصول الکترونیکی کرایه ها به 400 راننده که بیشترین تراکنش را انجام دهند و مبلغ کرایه را از مسافران در نرم افزار شهرزاد مرکز شعبان دریافت کنند لاستیک رایگان تعلق می گیرد.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ارائه لاستیک رایگان خبر داد.

وی گفت: در بحث وصول الکترونیکی کرایه ها به 400 راننده که بیشترین تراکنش را انجام دهند و مبلغ کرایه را از مسافران در نرم افزار شهرزاد مرکز شعبان دریافت کنند لاستیک رایگان تعلق می گیرد.

با توجه به اینکه اکثر تراکنش ها از طریق عابر بانک انجام می شود و سایر افراد وجه نقد کمتری دارند یکی یکی از مشکلات اصلی رانندگان تاکسی و مسافران پرداخت کرایه نقدی در تاکسی ها است. بنابراین پرداخت الکترونیک از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد با ایده شهرداری تهران امکان پذیر شده است.

وی به رانندگان تاکسی اطمینان داد که کرایه مسافران از طریق پرداخت الکترونیکی به حساب آنها بازگردانده می شود.

خرید لاستیک دولتی شرط خاصی ندارد و تمامی دارندگان خودروهای سنگین، متوسط ​​و سواری می توانند در یک سال 4 رینگ لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری کنند. اگرچه تایرهای دولتی مشمول کد ملی هستند، اما باید مالک خودرو باشید. برای خرید لاستیک از دولت و ارائه کارت و گرین کارت خودرو.

بنابراین خرید لاستیک دولتی شرط خاصی ندارد و تمامی دارندگان خودروهای سنگین، متوسط ​​و سواری می توانند در یک سال 4 حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری کنند. هر نفر می تواند در یک سال 4 لاستیک بخرد.

از آنجایی که امکان ثبت لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد وجود دارد، تعداد رینگ های خریداری شده به صورت خودکار در سامانه ثبت می شود و فرد نمی تواند بیش از 4 حلقه خریداری کند. البته عمر لاستیک خودروهای سواری معمولاً بیش از یک سال است و بعید است فردی نیاز به خرید بیش از 4 لاستیک برای خودروی خود داشته باشد.

قیمت لاستیک در سال 1402 به میزان قابل توجهی افزایش یافت و در مقطعی کمبود لاستیک، خرید لاستیک را برای صاحبان خودرو دشوار کرد. بنابراین تقاضا برای خرید لاستیک های دولتی که با قیمت مناسب تری توزیع می شوند افزایش یافته است.

خرید لاستیک های دولتی به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. آذرماه امسال خبر توقف فروش اینترنتی لاستیک منتشر شد و رئیس جدید اتحادیه صنعت تایر ایران این تصمیم را موقتی اعلام کرد و گفت: برای چند روز تعداد خرید برای توانایی اداره پست برای رسیدگی به آن.” بنابراین فروش آنلاین نبود و پس از انتقال خریدهای قبلی، سایت بازگشایی خواهد شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود که تمامی فعالان عمده فروشی و خرده فروشی لاستیک باید مشارکت کنند. در نتیجه در زمان فروش لاستیک به مصرف کننده باید شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار اخذ و در سند خرده فروشی درج شود. کد نقش، کد شناسایی است که به تمامی واحدهای اقتصادی که در زنجیره تجاری فعالیت می کنند، اختصاص می یابد.

اگرچه برخی از افراد برای امنیت بیشتر سعی می کنند به صورت حضوری خرید کنند، اما مشکلات مراجعه حضوری باعث شده است که بخش دیگری از مردم تمایل بیشتری به خرید آنلاین داشته باشند.

روش ثبت نام آنلاین لاستیک دولتی سریعتر است و می توانید در هر زمانی از شبانه روز اقدام کنید. اداره ثبت تایر دولتی کویر، برز و غیره. این کار از طریق وب سایت رسمی هر سازنده انجام می شود و برای اطلاعات بیشتر می توانید وب سایت های هر سازنده تایر را بررسی کنید.

توزیع رایگان لاستیک دولتی.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره طرح تشویقی پرداخت الکترونیک گفت: طرح مذکور که با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیک و تشویق شهروندان به استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی، تاکسیرانانی که بیشترین تعداد را به ثبت رسانده اند اجرا شد. از معاملات پرداخت در قالب یک رکورد هوشمند، شناسایی و به بهترین افراد هدیه داده می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه گفت: پس از اتمام هر دوره، کمیته فنی لیست برندگان را مشخص و اسامی اعلام خواهد شد.

ملکی در پایان گفت: برنامه ریزی هوشمندانه و هدفمند شبکه تاکسیرانی یکی از مهمترین محورهای سازمان در دوره جدید مدیریت شهری است و بر این اساس پروژه ای به نام «Smart Log» برای شناسایی آغاز شد ناوگان فعال جهت افزایش سطح خدمات مناسب به شهروندان عزیز پایتخت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا