اخبار روز

آمریکا و اروپا در حال بررسی طرحی برای استقرار نیروهای حافظ صلح بین المللی در غزه پس از جنگ هستند

شورای امنیت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن خواستار توقف بشردوستانه در جنگ غزه شد، که نشانه‌ای از بی‌شکیبایی فزاینده نسبت به تهاجم اسرائیل است که بیش از 11000 کشته برجای گذاشته است. در اقدامی نادر، آمریکا از وتوی خود برای جلوگیری از این اقدام استفاده نکرد.

افراد مطلع می گویند که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن در حال کار بر روی طرحی برای استقرار یک نیروی بین المللی حافظ صلح در نوار غزه پس از جنگ هستند. این امر فشار بر اسرائیل را برای پایان دادن به عملیات نظامی خود افزایش می دهد.

مردمی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که مقامات آمریکایی و اروپایی اذعان دارند که سؤالات اساسی در مورد اینکه آیا چنین طرحی در غزه قابل اجرا است یا نه و آنها می‌دانند که اسرائیل هنوز به چنین طرحی بدبین است، باقی مانده است. اما آنها گفتند که صرف بحث در مورد این ایده می تواند اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا بیشتر در مورد پایان دادن به جنگ فکر کند و در مورد آنچه ممکن است بعدا اتفاق بیفتد فکر کند.

شورای امنیت روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار توقف بشردوستانه در نبردها شد، که نشانه‌ای از بی‌تابی فزاینده نسبت به حمله اسرائیل است که بیش از 11000 کشته برجای گذاشته است. در اقدامی نادر، ایالات متحده از وتوی خود برای جلوگیری از این اقدام استفاده نکرد.

یکی از گزینه هایی که توسط مقامات آمریکایی و اروپایی در نظر گرفته شده است، نقش گسترده سازمان نظارت بر آتش بس سازمان ملل است که اولین بار در سال 1949 برای کمک به اجرای توافقات آتش بس بین اعراب فلسطینی و اسرائیل پس از جنگ در دهه 1960 ایجاد شد. در سال 1948 تاسیس شد.

بلومبرگ همچنین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشورهای عربی تمایلی به بحث درباره جزئیات این طرح ندارند و در حال حاضر بر روی آتش بس شرط بندی می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا