اخبار روز سینما

آگراندیسمان قسمت دوم بررسی بازی مجید آقا کریمی در نقش “داوود جنگل” در سریال جنگل آسفالت. ترسناک و حرفه ای

«جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمورتاش این هفته به ششمین قسمت رسید. یکی یکی از مهم ترین دلایل موفقیت آن، انتخاب صحیح بازیگران است. تیمورتاش حتی موفق به انتخاب بازیگران این سریال شده است. یکی یکی از بازیگران موفق و باتجربه این سریال مجید آقا کریمی بازیگر نقش داوود جنگلی است. بازیگری که علیرغم جایگاه بسیار مهمی که در عرصه تئاتر دارد، در فیلم ها و سریال های مختلف بسیار کم حضور داشته است و حالا در این مدت کوتاه توانسته با سکانس هایی تاثیرگذار در فیلم، توانایی خود را به نمایش بگذارد. سلوا د آسفالت»..

به گزارش بازتاب آنلاین، مجید آقا کریمی در «جنگل آسفالت» نقش داوود جنگلی را بازی کرد که برخلاف نام گمراه کننده اش، بسیار ساده به نظر می رسد و شباهتی به جنایتکارانی که قبلا می شناختیم ندارد. او با تمرکز بر جزئیات رفتار و حالات چهره و تنظیم لحن خود در هنگام صحبت، توانسته قدرت خود را نشان دهد. در بخش Agrandisman این هفته به سراغ این بازیگر رفتیم.

ویژگی آرایش | داوود جنگی به عنوان یک قاچاقچی بسیار قدرتمند و خطرناک معرفی می شود، اما تصویری که مجید آقا کریمی ارائه می کند، یک فرد ساده و کاملا عادی است. کت سبز رنگی با یقه بلند پوشیده، موهایش کوتاه و به پهلو شانه شده و شقیقه هایش سفید شده است. چهره او ساده است و در نگاه اول رئیس قدرتمندی به نظر نمی رسد و حتی نامش همه را می ترساند.

مجید آقا کریمی یکی از بازیگران باتجربه تئاتر است که در «جنگل آسفالت» خوش درخشید.

اهمیت نقش | داود جنگلی رئیس باندی است که به پولشویی اختصاص دارد و ارقام معاملاتش حیرت انگیز است. او در بین افرادی که این کارها را انجام می دهند هیچ مزیتی ندارد و هیچ کس نتوانسته است سر او کلاه بگذارد. از قضا دلارهایی که برای رشوه به امیر و هنگام واریز می شد نیز زیر نظر داوود جنگلی بود و ایرج برای آزادی دختر و پسرش مجبور بود به هر نحوی با او برخورد کند.

نوع بازی | مجید آقا کریمی یکی او یکی از بهترین گزینه ها برای بازی در نقش داوود جنگی است. قابل ذکر است که مخاطبان در صفحه اینستاگرام این سریال از بازی او به شدت تمجید کردند و علیرغم بازی کوتاهش از او تمجید کردند. یکی او به عنوان یکی از بهترین بازیگران این سریال شناخته می شود. آقا کریمی با لباس و چهره ای ساده، آرام و مطمئن در جایگاه رئیس یک باند مافیایی ظاهر شد. در ابتدا او دوستانه، صمیمی و حتی مهمان نواز به نظر می رسد، اما کم کم متوجه می شویم که او از هر ترفندی برای تحقیر و از بین بردن اعتماد به نفس طرف مقابل استفاده می کند. با رفتار، نگاه و لبخند گوشه لبش، کاری می کند که هیچکس نمی تواند خود را به عنوان یک خبره در مقابل او نشان دهد. واکنش آنها غیرقابل پیش بینی است. در حالی که لبخند می زند، یک بار می پرد و به میز می زند، سپس آرام می خندد. وقتی ایرج اسلحه را به سمت او نشانه می رود اصلا تعجب نمی کند و با سردی اش کاری می کند که او را ضعیف کند و نمی داند با تفنگی که در دست دارد چه کند. آقا کریمی مدام از حالات چهره خود برای نشان دادن سردی و برتری استفاده می کند و حتی لبخندهای خود را طوری تنظیم می کند که بیشتر حرص و طمع کند تا آرامش. با اینکه می داند اسلحه پر است و هر لحظه ممکن است شلیک کند، اما با خیالی آسوده به غرغر خود ادامه می دهد و طوری رفتار می کند که نشان می دهد ایرج حتی در حدی نیست که بخواهد اسلحه را به سمت او نشانه بگیرد و این بی احتیاطی بسیار است. دقیق است و مستقیماً به دیگران نشان می دهد. آقا کریمی مدام با توجه به حال و هوای این شخصیت و همینطور لحن گفتارش تغییر می کند. یکی از دیگر ویژگی های این بازیگر تجربه تئاتری اوست.

مجید آقا کریمی در نقش
مجید آقا کریمی تحلیل درستی از شخصیت «داود جنگی» ارائه کرده است.

مهمترین عامل جذب. | تصویر یک رئیس مافیا اصلاً کلیشه ای نیست. روی صورتش هیچ جای زخمی نیست، لباس های مختلف نمی پوشد و صف، ماشین، خادم و هاشمی همراهی نمی کند. او در یک اتاق معمولی با لباسی بسیار ساده پشت میزی نشسته و چهره اش اصلا بد نیست. حتی به نظر می رسد که او یک فرد مثبت است. آقا کریمی در واقع از گریم خاصی برای کشیدن این نقش استفاده نکرد و فقط با بازی درخشان خود کاری کرد تا در این جایگاه او را باور کنیم. این برگ برنده اصلی بازی شماست.

«جنگل آسفالت» به کارگردانی پژمان تیمورتاش و با بازی نوید محمدزاده، فرشته حسینی، امیر جعفری، ریما رامین فر، نازنین فراهانی، علیرضا جعفری، آزاده صمدی، مجید آقا کریمی و… از جمعه ها روی پلتفرم نماوا اکران می شود.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/آگراندیسمان-قسمت-دوم-بررسی-بازی-مجید-آ/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا