دانستنی ها

چرا نباید در شب ناخن ها را کوتاه کرد!

ضرر و زیان ناخن گرفتن ناخن در شب از جمله افسانه های قدیمی است که در برخی جاها علمی به نظر می رسد. گرفتن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن کلسیم ذخیره شده می شود. این مقاله توجیه علمی ممنوعیت کوتاه کردن ناخن در شب را بیان می کند.

طبق آخرین تحقیقات دانشمندان مشخص شد که کلسیم اضافی بدن در پایان روز در ناخن ها جمع می شود، ناخن ها به عنوان ذخیره موقت کلسیم در بدن استفاده می شود و این کلسیم اضافی به بدن باز می گردد. . در جریان خون یافت می شود و در اوایل روز مصرف می شود. چیدن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده می شود. علاوه بر این، اولین اثرات کمبود کلسیم را می توان در بینایی نیز مشاهده کرد.

این شایعه هیچ پایه علمی نداشت و علاوه بر اینکه کلسیم در ناخن ها ذخیره نمی شد، مکانیسمی برای ذخیره این کلسیم در شب و بازگرداندن آن در روز به بدن وجود نداشت.

طبق یک افسانه ژاپنی، چیدن ناخن در شب می تواند منجر به مرگ، کوتاه شدن عمر و جذب ارواح شیطانی شود. برخی نیز معتقد بودند که بخشی از روح شما در ناخن های شماست و نگه داشتن آنها در شب بخشی از روح شما را در شبی پر از ارواح شیطانی آزاد می کند. در گذشته، هنگام کوتاه کردن ناخن های خود در شب به دلیل کمبود نور می توانستند به خود آسیب برسانند.

منبع: برنا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا