اخبار روز

اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه ایران را به بهانه های واهی تمدید کرده است

شورای اروپا با اشاره به حمایت ایران از گروه‌های مسلح در منطقه و حملات به اوکراین، تحریم‌های خود را علیه ایران گسترش داد و توانایی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها بر هر چیزی از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا موشک‌ها را گسترش داد.

شورای اتحادیه اروپا با اتهامات علیه ایران و به دلایل واهی، اقدامات محدودکننده خود را علیه تهران گسترش داده است.

به گزارش ایسنا، شورای اروپا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به حمله روسیه به اوکراین و ادامه حمایت ایران از گروه های مسلح در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ و همچنین با توجه به موشک 13 آوریل ایران. و حمله هواپیماهای بدون سرنشین به اسرائیل تصمیم گرفته است توانایی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ها از هواپیماهای بدون سرنشین به موشک را گسترش دهد.

ایران بارها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین دخالتی ندارد و این کشورهای غربی هستند که با ارائه تسلیحات به یک طرف جنگ، آتش درگیری را شعله ور می کنند. ایران همچنین اعلام کرده است که گروه های مقاومت در منطقه علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای منافع کشورهای خود اقدام می کنند.

ایران در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بر اساس منشور سازمان ملل متحد به اهدافی در سرزمین های اشغالی حمله کرد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال حاضر شامل ممنوعیت صادرات هواپیماهای بدون سرنشین و قطعات آن به تهران و همچنین تحریم‌هایی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی است که «موشک‌ها یا پهپادها را به ایران می‌فرستند، می‌فروشند یا ارائه می‌کنند».

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا