اخبار روز سینما جهان

از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از بسیج هنرمندان، همزمان با آغاز عملیات بیت المقدس و در آستانه هفته تکریم معلم از پوستر مراسم ملی «وعده صدیق» با حضور مسئولان انجمن های هنری و ادبی بسیج رونمایی شد. سازمان هنرمندان و معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج.

در این برنامه مسئولان بسیج مصطفین و هنرمندان عرصه های مختلف از جمله فرهاد قاهمیان بازیگر سینما و تلویزیون حضور داشتند.

سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مصطفین ضمن خیرمقدم به هنرمندان شرکت کننده در این برنامه گفت: با نگرش مثبتی که در سازمان وجود دارد در تلاش هستیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم. من معتقدم که باید بسیج را در اختیار بسیج قرار داد. بسیج یک فکر است. باید با فکر صحبت کرد.

وی ادامه داد: آنچه باید مبنای بسیج هنرمند باشد جلوگیری از رها شدن هنرمندان است. چرا فلان موسیقی که اوایل انقلاب و جنگ برای ما آرامش بخش بود دیگر وجود ندارد. هنرمندان همیشه در زندگی ما تاثیرگذار بوده اند. من مالک را آنقدر که از داریوش ارجمند از کتاب می شناختیم نمی شناختم. با چند سری، صد کتاب معنا پیدا می کند.

سردار معروفی ضمن اشاره به اینکه جذب نیرو باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: با جذب حداکثری، وحدت و قدرت نرم برای نظام ایجاد می شود. نیاز امروز ما بیشتر از موشک پرداختن به فرهنگ است.

وی با اشاره به زیبایی هنر خاطرنشان کرد: ممکن است عده ای به لباس یک هنرمند اعتراض کنند اما قطعا پتانسیل و لطافت یک هنرمند را نمی شناسند. یک فکر زیبا عمل زیبایی را ارائه می کند که در جامعه تأثیر می گذارد. یکی این یکی از خصوصیات بزرگ شهید سلیمانی است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: نکته بعدی رسیدگی به هنرمندان است. برخی از آثار هنرمند را عصبانی می کند، سپس باید هزینه گزافی پرداخت تا دوباره آشتی کنند. یک کار بزرگ به یک مرد بزرگ نیاز دارد. باید دید ورودی بسیج معراج است یا خروجی آن.

بسیج هنرمندان باید پاتوق داشته باشد

فرهاد قاهمیان بازیگر سینما در این برنامه گفت: هنرمند پر از درد است. برای این گروه حمایت مالی بزرگترین حمایتی است که سازمان باید انجام دهد. بدون حمایت مالی نمی توان هنر خلق کرد. شرکت در جشنواره ها به تنهایی نمی تواند برای یک هنرمند ماندگار باشد. این جشنواره ها نیاز به آموزش دارد.

وی ادامه داد: مهم ترین چیزی که به این موضوع توجه می شود، مردمی شدن است. ما باید این فرهنگ را داشته باشیم. آموزش در بخش نمایش بسیار کم است. ما از پتانسیلی که در شهرها وجود دارد غافلیم. باید شرایط پیشرفت در عرصه های مختلف را فراهم کنیم. می توان گفت فرهنگ سینمایی دفاع مقدس کمی کم لطفی می شود. مکانی برای بسیج هنرمندان در نظر گرفته شود تا همه عزیزان جمع شوند.

در این مراسم از پوستر مراسم ملی وعده صدیق رونمایی شد.

بسیج هنرمندان کشور با حمایت معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد روایت؛ رویداد ملی «وعده صادقانه در آیینه هنر» با هدف بازنمایی عظمت و شکوه سیلی محکم ملت ایران به رژیم صهیونیستی در قالب های هنری- رسانه ای؛ این برنامه نوشتن عکس، تصویرسازی، حرکت داستان، کاریکاتور، شعر، متن ادبی کوتاه و تایپوگرافی و سرودها را سازماندهی می کند.

علاقه مندان برای ارسال آثار خود به رویداد ملی وعده راستین در هنر آینه می توانند آثار خود را تا 20 ارسال کنند. اردیبهشت ماه از طریق لینک اقدام کنید.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا