اخبار فناوری و تکنولوژیعمومی

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ در 1402 + بهترین روش

بارها و بارها برندهای خاصی را در قالب یک پیام تبلیغاتی داخل ایمیل، پیج‌های اینستاگرام، توییتر، یوتوب، سایت‌های مختلف گوگل و … دیده‌ایم. این برندها در واقع به کمک انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ ، خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند تا به اهداف بازاریابی خود از جمله تبلیغات جهت خرید، ایجاد آشنایی و … برسند. در واقع، در پاسخ به این سوال که کمپین های دیجیتال چیست ؟ باید بگوییم مجموعه‌ای از اقدامات کسب و کارهاست برای رسیدن به اهداف نهایی بیزینسی‌شان که در نتیجه، سبب فروش بالا می‌شود.

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ در 1402 + بهترین روش

تبلیغات، یکی از زیر مجموعه‌های این کمپین سازی ها است که به نظر می‌رسد مهم‌ترین و تاثیرگذارترین قسمت را از آن خود کرده است.

اگر کمپین سازی و استفاده از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ با برنامه‌ریزی دقیق و فکر شده‌ای پیش رود و بهینه‌ترین استفاده را از آن‌ها ببرید، شانس برنده شدن کسب و کار شما در رقابت با سایرین، بالاتر خواهد رفت زیرا امروزه دنیای دیجیتال همه‌ی زندگی مردم را فرا گرفته است و تاثیرگذاری بر آن‌ها از این راه‌ها می‌تواند جایگاه بیزینس شما را به بالاترین حد برساند.

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ عبارت اند از: سئو، گوگل ادز، بازاریابی سوشال مدیا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موبایلی، بازاریابی اینفلوئنسری، مشارکتی و انواع تبلیغات از جمله تبلیغات کلیکی، صوتی، ویدئویی و …

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ چقدر زمان میبرد؟

طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ با توجه به نیاز شما و میزان فعالیتی که قصد دارید در این زمینه داشته باشید، متفاوت است. ولی به طور کل، تا امور مربوط به تبلیغات داخل گوگل، شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون، رادیو و … انجام شود، سئو وبسایت انجام شود و راه‌های مختلف بازاریابی از جمله ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ و … به انجام برسند و بازاریابی مجدد صورت پذیرد، شاید ماه‌ها زمان نیاز باشد.

پس از طی شدن این مراحل، با توجه به تعداد مخاطبان کسب و کار شما، میزان رقابت سایر بیزینس‌ها و اندازه دقیق بودن استراتژی‌ای که برای دیجیتال مارکتینگ پیش گرفته‌اید، ممکن است بین چند هفته تا چند ماه زمان نیاز داشته باشید تا تاثیرات آن را ببینید.

بهترین کمپین های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برای این که کسب و کار شما به بیشترین حد از پیشرفت، شناخته شدن و فروش برسد، باید به دنبال بهترین کمپین های دیجیتال مارکتینگ باشید که از دید متخصصین باتجربه، سئو، گوگل ادز و تبلیغات کلیکی از مناسب‌ترین کمپین‌ها هستند.

سئو از نظر ارگانیک بودن و تاثیرات همیشگی که دارد، بسیار امن و قابل اعتماد است. در کنار آن، گوگل ادز به خاطر سرعت بالا در رساندن سایت‌ها به لینک اول گوگل، برای خیلی از کسب و کارها مناسب است و تبلیغات کلیکی نیز که می‌شود آن را به گوگل ادز تشبیه کرد، جزو روش‌های عالی برای بیزینس‌های بزرگ محسوب می‌شود.

نکته جالب در مورد سئو این است که یکی از پولسازترین شغل های مهارتی نیز میباشد و افرادی که اقدام به تدریس خصوصی Seo میکنند، درآمدهای بالایی را تجربه میکنند.

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ در 1402 + بهترین روش

چرا سئو یک کمپین مادام العمر محسوب میشود؟

همانطور که در پاراگراف قبل نیز گفته شد، سئو تاثیرات همیشگی دارد و روند به ثمر نشستن آن مانند درخت است. شما هنگامی که یک بذر را داخل خاک می‌کارید، باید مدت زمان زیادی را صرف رشد آن کنید تا به شما میوه دهد. آرام آرام و پیوسته به آن آب و کود می‌دهید و شاید تا مدت‌ها بدون حاصل باشد اما پس از گذشت این دوران، می‌بینید که آن تبدیل به یک درخت تنومند و پر محصول شده است و تا همیشه با مراقبت‌های شما، برایتان ثمر خواهد داشت.

سئو نیز به طور طبیعی رشد می‌کند و در بلند مدت، شما را با تاثیرات خود شگفت‌زده می‌کند. گوگل میتواند برای هر کسب و کاری جادو کند.

سئو یا گوگل ادز؟

سئو و گوگل ادز در نهایت یک کمک واحدی به کسب و کارها می‌کنند، آن هم این است که وبسایت آن‌ها را در لینک اول گوگل قرار می‌دهند. با این تفاوت که سئو به طور ارگانیک این کار را انجام می‌دهد و طبیعتا زمان بیشتری را از شما می‌گیرد تا به نتیجه برسید ولی گوگل ادز با سرعت بالایی وبسایت را به لینک اول گوگل می‌رساند.

تفاوت دیگری که بین این دو است، مبحث هزینه می‌باشد. رسیدن به لینک اول گوگل توسط سئو، نهایتا از شما مبلغی کسر می‌کند که باید به متخصصین سئو بدهید و یا خودتان آموزش ببینید ولی گوگل ادز، نسبتا هزینه بالاتری دارد.

تفاوت بعدی این است که سئو با وجود سرعت پایین در روند تاثیرگذاری، در بلند مدت و برای همیشه کارساز خواهد بود ولی گوگل ادز صرفا مانند ابزاری است که اگر روزی تصمیم بگیرید از آن استفاده نکنید، وبسایت شما عملا اعتبار خاصی ندارد.

حال در خصوص این که کدام یک بهتر است، جا دارد بگوییم هر دو این موارد یک سری مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی قطعا ترکیب سئو و گوگل ادز می‌تواند نتیجه‌ای باورنکردنی و رشدی قابل توجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این صورت که سئو را برای همیشه داشته باشید و در مواقعی خاص، برخی از لینک‌ها را به کمک گوگل ادز برای مدت مشخصی با پرداخت مبلغ تعیین شده، به لینک اول گوگل برسانید.

یک نکته قابل توجه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. چنانچه کسب و کار شما در حوزه سلامت است، باید هنگام استفاده از گوگل ادز، حتما با یک متخصص مشورت کنید و کارها را به او بسپارید زیرا این حیطه از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد.

انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ در 1402 + بهترین روش

پیشنیاز اجرای کمپین های تبلیغاتی چیست؟

یکی از لازمه‌های هر کسب و کاری که می‌خواهد کمپین‌های تبلیغاتی را اجرا کند، راه‌اندازی سایت است. قبل از هر چیزی، داشتن یک وبسایت حرفه‌ای نه تنها به بیزینس شما شخصیت می‌بخشد و آن را در دسته بهترین‌ها قرار می‌دهد، بلکه کمک می‌کند مستقیما در معرض دید مخاطبانی قرار بگیرید که دقیقا به شما نیاز دارند.

غیر از این، استفاده از بسیاری از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، گوگل ادز، تلیغات کلیکی و … بدون داشتن سایت بی معنی هستند.

شاید با خود بگویید ما تخصص راه‌اندازی سایت را نداریم و هیچ چیزی راجع به آن نمی‌دانیم. جا دارد این نوید را به شما بدهیم که تنها کافیست شما نیاز خود را بدانید و طراحی و ساخت سایت را به شرکت‌های متخصص طراحی سایت مانند responsiw, hamyarwp, mihanwp, websima و … بسپارید.

نقش کمپین های بازاریابی محیطی در افزایش فروش

خارج از انواع کمپین های دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت کردیم، کمپین های بازاریابی محیطی هم در افزایش فروش می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند به خصوص اگر سلیقه و هوشمندی را در آن‌ها وارد کنیم.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین راه‌های بازاریابی محیطی، قرار دادن تابلوهای سردر در فضای بیرونی شرکت یا مغازه و فروشگاه و … و همچنین تبلیغات در سطح شهر توسط بیلبوردها است.

برای این که این شیوه‌های بازاریابی به خوبی تاثیر خود را بگذارند، بهتر است برای آن‌ها وقت گذاشت و مناسب‌ترین کیفیت را ارائه دهیم. برای مثال در زمینه خرید یا سفارش تابلو باید سعی کنیم مخاطبان هدف خود را بشناسیم و رنگ و طرح تابلو را متناسب با سلیقه آن‌ها انتخاب کنیم.

برخی از کسب و کارها برای این که هزینه‌های خود را کاهش دهند، تابلو را از سایت‌هایی مانند دیجیکالا، ترب، دیوار و … خریداری می‌کنند که یا بدون دخالت سلیقه مخاطب از پیش آماده شده‌اند و یا بدتر از آن، قبلا توسط دیگران استفاده شده است.

در حالی که برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر تابلوهای تبلیغاتی led یا … حتما باید برند خود را در آن نشان دهید و همه جوانب را در نظر بگیرید تا خاص‌ترین تابلو را به شرکت‌های متخصص تابلوسازی مانند رنگین رسانه سفارش داده و در معرض دید مخاطبان بگذارید.

بازاریابی محیطی به طور کل تاثیرات ویژه‌ای را می‌تواند در رشد کسب و کارها بگذارد به خصوص در زمینه جذب مشتریان محلی ولی به گونه‌ای نیست که صدا را به گوش مخاطبان همه‌ی نقاط کشور برساند زیرا دیجیتالی و آنلاین نیست و محدود به مکان است.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا