اخبار روز

پیروزی اپل در مقابل هواوی و شیائومی در چین!/جزئیات

زومیت نوشت: اپل با وجود اینکه رقبای قدرتمندی در بازار چین دارد؛ همچنان پیشتاز بازار گوشی‌های پریمیوم است.

موسسه تحقیقاتی BCI، آمار نوامبر 2023 (آبان و آذر 1402) برای بازار چین. بر اساس گزارش این موسسه، افزایش قابل توجهی در فروش گوشی های هوشمند جدید در چین مشاهده شد که مجموع فروش آن به 28.71 میلیون دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.7 درصد افزایش داشت.

شیائومی در بین برندهای چینی، به ویژه در بخش پرچمدار با قیمت های بالای 4000 یوان (550 دلار) جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. شیائومی نیز در کنار اپل و هواوی یکی از آنهاست یکی این برند یکی از سه برند پرفروش بازار چین محسوب می شود و تقریباً 90 درصد از سهم بازار را در این رده ممتاز به خود اختصاص داده است.

با وجود کاهش 21.2 درصدی نسبت به سال گذشته، اپل همچنان رهبری بازار خود را حفظ کرده است. شیائومی با 18.3 درصد سهم بازار، جایگاه اول را در بین برندهای چینی به خود اختصاص داد. آنر با رشد 12.6 درصدی در سال، رتبه سوم را از نظر تعداد فعال سازی تلفن کسب کرد.

هواوی با رشد سالانه 75.6 درصدی در رتبه چهارم بازار قرار دارد و از نظر نرخ رشد پیشتاز بازار است. برندهایی مانند ویوو و اوپو  با کاهش قابل توجهی در حجم فعال سازی مواجه هستند.

رقابت در بازار پرچمدارانی که سه برند بر آن تسلط دارند: اپل، هوآوی و شیائومی در حال داغ شدن است. این برندها روی هم تقریبا 90 درصد سهم را به خود اختصاص می دهند. سایر برندها در مجموع 10 درصد دارند.

 

داده های BCI نشان می دهد که هواوی با بیش از 40 درصد رشد سالانه در فعال سازی تلفن های جدید برای پنج هفته متوالی به رقابت بازگشته است.

آمارها نشان می دهد که گوشی های سری میت 60 هواوی و سری 14 شیائومی تاثیر بسزایی در جایگاه اپل در بهترین گوشی ها داشته اند.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا