اخبار روز

اگر بنیانگذار ویکی لیکس به آمریکا مسترد شود، می میرد

همسر بنیانگذار ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامتی همسرم رو به وخامت است و در صورت استرداد آسانژ به آمریکا، مطمئناً خواهد مرد.

به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس که در حال حاضر در زندان انگلیس به سر می برد، در انتظار آخرین جلسه استیناف است که در تاریخ 20 و 21 فوریه سال جاری در دادگاه عالی لندن برگزار می شود و حکم استرداد او به دادگاه عالی لندن برگزار می شود. آمریکا به اتهام جاسوسی

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استلا آسانژ، همسر بنیانگذار ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامتی همسرم رو به وخامت است و از نظر جسمی و روحی وضعیت خوبی ندارد. و اگر برود اگر به آمریکا تحویل داده شود خواهد مرد.

روزنامه ایندیپندنت همچنین نوشت که همسر آسانژ به وضعیت وخیم سلامتی وی اشاره کرده و گفته است که جولیان آسانژ ممکن است در روزهای آینده به آمریکا مسترد شود.

استلا آسانژ همچنین با بیان اینکه از ابتدا نباید شوهرش بازداشت می شد، این پرونده را یک پرونده با انگیزه سیاسی خواند و گفت: این موضوع ناقض معاهده استرداد بین انگلیس و آمریکا است که به دلایل سیاسی استرداد را ممنوع می کند. “

وی همچنین گفت که درخواست جعلی استرداد اگر توسط کشوری غیر از آمریکا مطرح شده بود، از سوی لندن رد می شد.

همسر بنیانگذار ویکی لیکس گفت که اگر دادگاه عالی لندن درخواست آسانژ را رد کند، از دادگاه حقوق بشر اروپا برای توقف استرداد طبق ماده 39 و بررسی پرونده آسانژ درخواست خواهد کرد.

آسانژ که یک شهروند استرالیایی است، در آوریل 2019 به دلیل نقض وثیقه به زندان فوق امنیتی بلمارش لندن منتقل شد. او در ایالات متحده به جاسوسی متهم می شود زیرا اطلاعات محرمانه ای را به دست آورده و در دسترس عموم قرار داده است. در صورت محکومیت، بنیانگذار ویکی لیکس ممکن است با 175 سال زندان مواجه شود. درخواست تجدیدنظر قبلی آسانژ در دادگاه عالی بریتانیا در ژوئن گذشته شکست خورد.

ویکی لیکس توسط آسانژ در سال 2006 تاسیس شد اما در سال 2010 زمانی که شروع به انتشار گسترده اطلاعات طبقه بندی شده دولتی، از جمله از ایالات متحده کرد، به شهرت رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا