اخبار روز

اینترنت رایگان برای نوروز و رمضان


به گزارش مانیبان به نقل از ایرنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال آینده سال پرباری در حوزه فضایی خواهد بود.

وی در خصوص پروژه فیبر نوری در حوزه کسب و کار گفت: سال گذشته 2.5 میلیون خانه با پوشش فیبر نوری داشتیم و امروز تقریباً 3 برابر شده است و بیش از 7 میلیون خانه را تحت پوشش قرار داده ایم. یک رویداد بسیار بزرگ و تقریباً 35 درصد از مردم به اینترنت پرسرعت 1000 مگابایت در ثانیه دسترسی دارند. البته باید در این شهرها درخواست وصل کنند اما در عین حال امکان پذیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حوزه پنجره های هوشمند با پیگیری سایر رسانه ها به ویژه صدا و سیما اتفاق خوبی افتاد و هم اکنون بیش از 60 درصد خدمات از طریق ارائه می شود البته طبق قانون. ، قرار بود 100 درصد خدمات ارائه شود که این اتفاق نیفتاد.

زارع پور تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه مقرر شده است که دستگاه ها باید سالانه 20 واحد از خدمات خود را به هوشمند تبدیل کنند و امسال حدود 10 درصد اتفاق افتاده است، بیش از 40 میلیون نفر از این پنجره ملی استفاده می کنند که یک چیز خیلی خوبی در نوروز و ماه مبارک رمضان بسته اینترنت ۵ گیگابایتی رایگان معادل ۱۲ گیگابایت ترافیک سراسری از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان تعطیلات دولتی برای مردم فعال می شود.

وی گفت: علاقه مندان می توانند به سایت .my.gov.ir و یکی شماره تلفن آنها را در آنجا وارد کنید و ما هدیه اینترنتی را برای آنها در آن شماره تلفن فعال می کنیم و تا عید سعید فطر می توانند از این بسته استفاده کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا