دانستنی ها

رنگ لب ها چه هشدارهایی به ما می دهد

اگر بیماری خاصی در بدن خود دارید، علائم متفاوتی خواهید داشت. با این حال، تغییر رنگ لب ها اولین علامتی است که با آن می توانید بیماری را تشخیص دهید.

به گزارش نمناک، اولین علائم بیماری بیشتر روی لب ها دیده می شود. به گفته متخصصان طب سنتی چین، لب ها پنجره سلامت شما نامیده می شوند. تغییر رنگ لب ها راه بدن ما برای نشان دادن یک مشکل پنهان است.

جالب است بدانید که گاهی اوقات وضعیت سلامتی بدن، اندام های داخلی، دما و خون را تنها از روی رنگ لب ها می توان تشخیص داد. اگر برای رمزگشای با رنگ لب خود آماده هستید در ادامه با ما همراه باشید.

لب های رنگ پریده یا سفید

لب های رنگ پریده یا سفید نشانه بارز کم خونی است. این بدان معناست که بدن شما گلبول قرمز یا هموگلوبین کافی ندارد. هموگلوبین جزء اصلی گلبول های قرمز است و بسیار مهم است. بنابراین، اگر این مورد در بدن شما وجود نداشته باشد، لب های شما تغییر رنگ داده و به طور غیر طبیعی سفید می شوند.

اسفناج، میوه های خشک و غیره خوردن غذاهای غنی از آهن مانند: شروع خوبی برای افزایش هموگلوبین شماست.

لب های قرمز تیره

لب های قرمز نشان می دهد که بدن شما بیش از حد گرم شده است. در چنین زمانی متوجه علائم دیگری مانند بوی بد دهان و هوس خوردن میان وعده خواهید شد.

به گفته متخصصان، این بدان معنی است که کبد شما نیاز به بررسی و مراقبت دارد و احتمالاً در ناهماهنگی نقش دارد که در نهایت باعث آزاد شدن گرما در بدن می شود. همچنین قرمزی لب ها نشان دهنده حساسیت به هر ماده غذایی یا مایعی است که باعث تورم لب ها می شود.

لب بنفش آبی

اگر در شرایط عادی و بدون عوامل خارجی مانند هوای سرد، لب های تیره، یعنی بنفش یا آبی دارید، نباید این موضوع را نادیده بگیرید. این وضعیت و تغییر رنگ روی لب های شما ممکن است به این معنی باشد که شما مشکلات قلبی و تنفسی دارید و گردش خون در بدن شما مناسب نیست. اگر یک خط سبز در اطراف لب شما وجود دارد، این نشان دهنده گردش خون ضعیف در اطراف کبد و طحال است.

لب قرمز تیره تا آبی

لب های قرمز تیره تا آبی نشان می دهد که باید بدن خود را فورا با غذاها و مایعات سالم سم زدایی کنید. این بدان معناست که سیستم گوارش شما به دلیل وجود برخی سموم تحت استرس است و بدن شما باید از شر این عوامل تحریک کننده خلاص شود. مراجعه به متخصص تغذیه و رعایت نکات مهم رژیم غذایی به شما در این شرایط کمک می کند.

خط بنفش دور لب

طبق طب چینی، یک خط بنفش یا سبز در اطراف لب شما نشان دهنده عدم تعادل انرژی در بدن شما است. این بدان معناست که انرژی منفی بر بدن شما مسلط است و در میان افکار مزاحم گیر کرده اید. مصرف غذاهایی که طبیعت خنثی و از نظر ادویه و ترشی سبک هستند به شما کمک می کند از این مشکل خلاص شوید.

لب های صورتی

لب های صورتی نشان دهنده بدنی سالم با ذهنی متعادل است. این به این معنی است که شما هر کاری را به درستی انجام می دهید تا بدن خود را در فرم نگه دارید و رژیم غذایی و تناسب اندام شما برای بدن شما مفید است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا