اخبار روز

این گروه از خدمت سربازی معاف هستند

به گزارش مگتو، نرجس خاتون اسعدی خلیلی درباره اقدامات انجام شده در خصوص زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور بر اساس ماده واحده لایحه قانونی تشکیل سازمان شورای انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 تاسیس شد. 1959 تا رعایت مفاد اصول 21 و 29 قانون اساسی. یکی یکی از اهداف اصلی این سازمان حمایت و توانمندسازی خانواده های زنان سرپرست و نیازمند بر اساس مفاد قانون مراقبت از زنان و کودکان بی سرپرست مصوب 1392 می باشد.

مهر وی در پیامی نوشت: مدیرکل امور خانواده و بهزیستی بانوان کشور گفت: در این راستا دفتر خانواده و امور بانوان معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور وظیفه ارائه خدمات و حمایت های اجتماعی را بر عهده دارد. و همچنین مداخلات به موقع، مناسب و در دسترس مددکاری اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار. و چندین فرزند دارد تا آنها را برای دستیابی به اهدافی مانند ارتقای سلامت، رفاه و توسعه اجتماعی در کشور توانمند کند.

278 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این خیریه هستند

مدیرکل امور خانواده و بهزیستی بانوان کشور گفت: در حال حاضر حدود ۲۷۸ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان هستند و از تمامی خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

مدیرکل امور خانواده و امور زنان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 278 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان هستند، خاطرنشان کرد: این خانوارها از مستمری ماهانه برخوردار بوده و از تمامی خدماتی که سازمان می تواند ارائه دهد بهره مند می شوند. به طور متوسط ​​حدود 20 درصد به تعداد زنان سرپرست خانوار ثبت شده اضافه می شود.

اسعدی تصریح کرد: در سال 1402 در راستای سیاست اسکان افراد پشت نوبت و رفع نوبت، حدود 35 هزار خانوار واجد شرایط پشت نوبت تحت پوشش سازمان قرار گرفته و بنا به نیاز و شرایط خود از تمامی افراد بهره مند شده اند. خدماتی که سازمان می تواند ارائه دهد.

مدیرکل امور خانواده و رفاه زنان کشور در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تامین مسکن زنان سرپرست خانوار گفت: یکی یکی از اقدامات انجمن بهزیستی پرداخت یارانه ودیعه مسکن است که با توجه به افزایش تورم و افزایش هزینه مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ در سال های اخیر پیگیری های لازم برای افزایش اعتبار و بهره مندی تعداد زنان سرپرست خانوار بیشتر است. این سازمان همچنین در نظر دارد برای این گروه مسکن بسازد.

اسعدی درباره پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار گفت: همه ساله به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، آموزش مهارت های کارآفرینی و کسب و کار، مهارت های زندگی، مهارت های فنی و حرفه ای، آشنایی با قوانین کار و تامین اجتماعی و همچنین آموزش های لازم برای آموزش مهارت های کارآفرینی، کسب و کار، مهارت های فنی و حرفه ای و … ارائه می شود. اصول ایمنی در کار.»، اطلاعات و افزایش آگاهی حمایت از دریافت کنندگان مزایای بیمه تامین اجتماعی و تجاری برای تقریبا 12000 نفر ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین به تعدادی از زنان سرپرست خانوار که موفق به احراز صلاحیت شده اند، سرمایه در گردش رایگان پرداخت می شود.

مدیرکل امور خانواده و امور بانوان بهزیستی کشور درباره اقدامات توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: از دیگر اقدامات این سازمان برای زنان سرپرست خانوار می توان به آماده سازی شغل، پرداخت سرمایه در گردش، ایجاد مزارع گروهی، پرداخت تامین اجتماعی اشاره کرد. کمک به زنان و همچنین دختران شهری و روستایی، تضمین تحصیل فرزندان دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار.

رهایی یکی از فرزندان پسر زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی

وی ادامه داد: همچنین ارائه تسهیلات برای معافیت از خدمت سربازی یکی از دیگر خدمات ارائه شده به این دسته از زنان می توان به فرزندان ذکور زنانی که بدون همسر اداره امور خانه را بر عهده دارند، اشاره کرد و فرزندان ذکور واجد شرایط خانواده های بیمه شده از خدمت سربازی معاف هستند.

اسعدی در خصوص آموزش مهارت های زندگی ویژه برای زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده این زنان گفت: زنان سرپرست خانوار از آموزش مهارت های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی خانوادگی و مهارت های زندگی، ارتقای سطح سواد سلامت با تاکید بهره مند شده اند. در مورد آموزش بهداشت و غیره

وی ادامه داد: همچنین پرداخت کمک های بلاعوض برای بهبود تغذیه خانواده های بیمه شده، تشکیل گروه های خودیاری زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی، معاینه سلامت جسمی زنان در خانواده های بیمه شده، تخصصی مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده های بیمه شده با رویکرد مدیریت پرونده (اولویت بندی زنان مطلقه) از دیگر برنامه های ارائه شده توسط این اداره به زنان سرپرست خانوار است.

وی درباره برنامه های بهزیستی با اولویت زنان مطلقه گفت: این برنامه با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در کلینیک های بهزیستی با هدف تحکیم خانواده ها، ارتقای سلامت اجتماعی، تلاش برای افزایش طول عمر زوجین و مقابله با آسیب ها و کاهش تحت پوشش ارائه می شود. خانواده ها.

روند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار سه سال طول می کشد

مدیرکل امور خانواده و بهزیستی کشور درباره خروج از چرخه حمایتی نیز گفت: دوره حمایت، پرداخت مستمری و روند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار سه سال است. چنانچه خانوار ظرف سه سال پس از دریافت خدمات توانمندسازی به عملکرد مورد نیاز نرسد، پرداخت مستمری تا شش ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورت بهبود عملکرد خانواده های بیمه شده با توجه به ارزیابی پرسشنامه عملکرد ذینفع و گزارش مددکار اجتماعی مبنی بر تغییر وضعیت ذی نفع و افزایش دهک درآمدی. بالای 5 امکان تکمیل مرخصی سیکلی وجود دارد.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا