اخبار روز

در سال 1403 صدور روادید برای حجاج آغاز شد.


به گزارش مانیبان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سید عباس حسینی روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ماه- در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش تعداد زائران، افزود: : تاکنون بیش از 82 هزار و 700 زائر برای حضور در حج 1403 ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود ظرفیت باقیمانده تا پایان هفته جاری تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زیارتی آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که فرآیند اخذ ویزای زیارتی در بازه زمانی مورد نظر به پایان برسد.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم آوردن مقدمات لازم برای اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی تشکر و تصریح کرد: خادمان موظفند به خواسته‌های زائران و مواردی که می‌توان راه‌حل مناسبی ارائه کرد، توجه داشته باشند.

در این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص روند معاینه زائران و حمیدرضا محمدی معاون سازمان حج در خصوص برنامه های قرارگاه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی مطالبی را بیان کردند. مشکلات مربوط به مشاغلی را که به زائرانی که طی دو سال گذشته زیارت را گزارش کرده‌اند، خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: تاکنون 82 هزار و 164 زائر قطعی شده و هزار و 500 نفر به کمیسیون های پزشکی معرفی شده اند و تنها 143 نفر رد شده اند.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح ها و برنامه ها، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع اقامتی و اثرات استفاده از آن بر ساماندهی پروازها و اقامت در هتل ها خبر داد. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاونت عتبات سازمان حج خواست تا بررسی های لازم را در خصوص فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات در سال 1401 انجام داده و برای برخی از مشکلات مربوط به این شرکت ها راه حل مناسبی ارائه دهد. تصمیم به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا