اخبار روز سینما

به بهانه پخش سریال حشاشین حسن صباح که بود؟

با پخش قسمت آخر سریال هشاهین موج و تعارف جالبی در ماه رمضان درباره این سریال شروع شد. حالا با انتشار این سریال بد نیست این را بررسی کنیم حسن صباح شخصیت اصلی این مجموعه کیست؟

این سریال درباره داستان های «حسن صباح» است. قلعه مرگ این فیلم که آیین اسماعیلیه را به تصویر می‌کشد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مصر و کشورهای عربی مواجه شد و به سرعت در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت.

سریال الحشاشین با روایت و نمایشی از وقایع داخلی ایران و مصر در قرن یازدهم میلادی توانست جذابیت و سرگرمی خود را به نمایش بگذارد و توجه عموم و رسانه های اجتماعی ایران را به خود جلب کند. بینندگان ایرانی این فرصت را داشتند که به صورت غیر رسمی و از طریق رسانه ها و کانال های ویدئویی مختلف با زیرنویس فارسی این سریال پرمخاطب و جنجالی را تماشا کنند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید: معرفی سریال هشاشین (قاتل)

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان می توانید به بخش آن مراجعه کنید اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرام فیگار دیدن.


حسن صباح کیست؟

این فقط جنبه های درام و سرگرمی نیست که این سریال را جذاب می کند. این سریال از جنبه های مختلف واکنش هایی داشت و در کنار بحث ها و نقدهای تاریخی، به مسائل دینی و اسلام سیاسی در دنیای امروز نیز پرداخته شد. شباهت های این سریال با رویدادهای امروز به ویژه در خاورمیانه، گروه هایی مانند اخوان المسلمین در مصر، طالبان در افغانستان، گروه داعش، بنیادگرایی و تروریسم تحت عنوان دین در رسانه ها مطرح شده است. . شبکه های اجتماعی.

حسن بن علی بن جعفر صباح حمیری دولت الموت اسماعیلیه را در فلات ایران تأسیس کرد و از رهبران دینی بزرگ مذهب اسماعیلی بود. در یک خانواده شیعه دوازده امامی در قم به دنیا آمد. پدرش «علی بن محمد بن کافر صباح حمیری» اهل کوفه بود و مدعی بود که نسب او بر یمن حمیری است.

حسن صباح

در سال هایی که حسن صباح تعالیم اسماعیلیه را فرا گرفت و به مصر رفت، سلجوقیان به کمک نظام الملک طوسی بسیار قوی شدند. سومین سلطان مقتدر سلجوقی، ملیشاه، با خلیفه عباسی عبدالله بن محمد بن آل قائم روابط دوستانه داشت.

در آن زمان، نگرانی مشترکی بین خلافت و سلطنت وجود داشت و شورش هایی که در سوریه تا مصر، مرکز خلافت فاطمیان ادامه یافت، موجب نگرانی شد. حسن صباح پس از بازگشت از مصر به عنوان داعی اسماعیلی به ایران بازگشت و سیاست انقلابی خود را مطرح کرد. علاوه بر این، قدرت نظامی سلجوقیان در مناطق مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا به کرمان و یزد رفت و چند ماهی در گسترش مذهب اسماعیلیه بود.

سپس به خوزستان رفت و سه سال را در دامگان گذراند. سپس به گرگان، ساری، دموند و قزوین رفت. تمرکز حسن صباح تا حدود سال 480 هجری قمری سواحل دریای مازندران به ویژه منطقه کوهستانی دیلم بود. این منطقه که از قدیم الایام به عنوان پناهگاه علویان و شیعیان شناخته می شد، از مراکز قدرت سلجوقیان در مرکز و غرب ایران دور بود.

داستان سریال بر اساس یک زمینه تاریخی در قرن یازدهم میلادی است. در آن زمان رهبر گروه اسماعیلیه حسن صباح بود. این سریال به چگونگی ترور شخصیت های مهم ملی، لشکری ​​و مذهبی توسط او و دوستانش می پردازد. سریال یکی در منابع مکتوب، گروه اسماعیلی به عنوان بنیانگذار تروریسم و ​​جوخه کشتار مسلحانه معرفی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اتفاقات سریال حشاشین چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید. شکل برای به اشتراک گذاشتن

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا