اخبار روز

این درگاه پرداخت به عنوان پر تراکنش‌ترین درگاه سال ۱۴۰۱ شناخته شد!

در این مقاله به مقایسه خدمات pspها و ابزارهای درگاه ارائه شده توسط بانک‌ها می‌پردازیم.

برای بررسی تراکنشی ترین درگاه پرداخت، می توان درگاه ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات پرداخت PSP و ابزار درگاه ارائه شده توسط بانک ها را با هم مقایسه کرد.

اگر به گذشته نگاه کنیم و تاریخچه درگاه‌های پرداخت آنلاین را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که قبل از سال ۱۳۸۳، ابزارهای پذیرش پرداخت مانند درگاه‌ها و کارتخوان‌ها مستقیماً توسط بانک‌ها ارائه می‌شدند. اما با افزایش تقاضا برای این ابزارها و نیاز به نظارت بر صنعت پرداخت، شرکت‌هایی با عنوان “ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت” یا به عبارت دیگر PSPها شروع به فعالیت کردند. برخی از این PSPها به بانک‌های خاصی وابسته هستند، در حالی که برخی دیگر از پشتوانه بانکی بهره‌ندارند.

در حال حاضر، در ایران ۱۲ شرکت PSP فعالیت دارند. اسامی این شرکت‌ها به همراه بانک‌هایی که آنها را پشتیبانی می‌کنند، در لیست زیر آمده است:

شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت بانک
به پرداخت ملت بانک ملت
پرداخت الکترونیک سامان (سپ) بانک سامان
پرداخت الکترونیک سداد بانک ملی
پرداخت الکترونیک پاسارگاد بانک پاسارگاد
پرداخت الکترونیک پارسیان بانک پارسیان
کارت اعتباری ایران کیش بانک تجارت و سپه سهامدار هستند
آسان پرداخت پرشین
پرداخت الکترونیک سپهر بانک صادرات
فن آوا کارت
پرداخت نوین آرین بانک اقتصاد نوین
فراپردازان آروند امید
الکترونیک کارت دماوند

از گزارش شاپرک می توان دریافت که بیش از 50 درصد از مبالغ تراکنش به پرداخت ملت و سپ (بانک سامان) در درگاه دو شرکت واریز شده است.

تراکنشی ترین درگاه پرداخت در سال 1401

با بررسی بخش «بانک‌ها» گزارش شاپرک، متوجه می‌شویم که بانک‌های ملی، ملت، کشاوزی و سامان بیشترین سهم را در تعداد تراکنش‌های درگاه پرداخت آنلاین به خود اختصاص داده‌اند.

تراکنشی ترین درگاه پرداخت در سال 1401

کدام یک از این 12 پورت پایدارتر هستند؟

پایداری این ۱۲ درگاه متفاوت است و برخی از آن‌ها زیرساخت‌های بهتری دارند. به همین دلیل، کسب‌وکارها اکنون به جای استفاده از یک درگاه پرداخت اینترنتی، چندین درگاه را در نظر می‌گیرند تا در صورت لزوم به سادگی درگاه پایدارتری را جایگزین کنند.

با این حال، تشخیص ناپایدار شدن یک درگاه برای کسب‌وکارها وظیفه آسانی نیست. به همین دلیل، یکی از پرداخت‌یارهای رسمی بانک مرکزی، خدمتی برای ارزیابی لحظه‌ای پایداری درگاه‌ها ارائه داده است.

Smart Routing Service چیست و چگونه پایداری پورت را تضمین می کند؟

مسیریابی هوشمند، در هر لحظه، کیفیت زیرساخت‌های 6 درگاه را ارزیابی کرده، تجربه کاربران در هر تراکنش، زمان اجرای موفق تراکنش‌ها و سایر عوامل کلیدی را بررسی می‌کند تا درگاه پایدارتر را شناسایی کند. پس از شناسایی درگاه پایدارتر، تراکنش‌ها به آن هدایت می‌شوند تا نرخ تراکنش‌های موفق به حداکثر برسد.

این خدمت توسط پرداخت یار زیبال فراهم شده است. زیبال به عنوان پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، از سال 1396 در زمینه ارائه راهکارهای پرداختی نوآورانه به کسب‌وکارها فعالیت دارد. این سرویس نیز یکی از اصلی‌ترین محصولات درگاه زیبال به نام درگاه پرداخت واسط است که به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است.

زیبال با همکاری 6 PSP، به طور همزمان، درگاه‌های معتبری از جمله پرداخت ملت، سامان، سداد، آپ، سپهر و ایران کیش را فراهم می‌کند.

تامین 6 درگاه به صورت همزمان به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا به اضافه انتخاب درگاه دلخواه، از فواید سرویس مسیریابی هوشمند زیبال نیز بهره‌برداری کنند.

سایر خدمات پرتال زیبال

  • خدمات بازپرداخت پول: بازپرداخت فوری پول به حساب مشتری بدون نیاز به اطلاعات حساب
  • تضمین پایداری پورت و بالاترین نرخ تراکنش موفق: سرویس مسیریابی هوشمند Zibal با نظارت بر کیفیت تراکنش های این 6 پورت، تراکنش ها را همیشه به بهترین پورت ارسال می کند.
  • توزیع آسان وجوه: امکان تسویه حساب آسان با شرکا و ذینفعان
  • گزارش‌ها و اطلاعیه‌ها: گزارش‌های تحلیلی پنل کاربر و اعلان‌های بی‌درنگ راحت
  • تسویه سریع و روزانه: دسترسی روزانه به وجوه و مدیریت آسان وجوه تراکنش
  • کدهای نمونه برای نصب آسان پورت ارائه شده است
  • پشتیبانی حرفه ای همیشه در دسترس است

گزارش مانیتورینگ لحظه ای پورتال های زیبا به صورت آنلاین در آدرس https://zibal.ir/psp در دسترس عموم است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا