اخبار روز

در جوجه فروشی اتفاق عجیبی افتاد


به گزارش مانی بان، با وجود اینکه قیمت مرغ در هفته های اخیر از مرز 100 هزار تومان نیز گذشته است، اما اکنون به کمتر از 80 هزار تومان رسیده است، بنابراین طبق مشاهدات میدانی، این محصول بین 78 تا 80 هزار تومان در نقاط مختلف تهران به فروش می رسد. اگرچه در برخی از نقاط شهر با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد.

قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان است و قیمت بازار آزاد این محصول نزدیک به قیمت های مصوب است و بین ۵ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد.

یکی از نکات عجیب در عرضه مرغ گرانی این محصول در میادین میوه و تره بار با قیمت 75.9 هزار تومان است که حدود 3 هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب است.

میزان جوجه ریزی در تیر ماه به 130 میلیون قطعه رسیده و در مرداد در ماه پیش بینی 135 میلیون قطعه جوجه ریزی در بازار وجود دارد که به معنی تولید بیشتر از تقاضای بازار است و در هفته های آینده احتمال کاهش قیمت این محصول به زیر قیمت مصوب وجود دارد. شرکت پشتیبانی امور دام باید شارژ کند تولید مرغ مازاد خواهد داشت.

قیمت جوجه یکروزه نیز در کشور کاهش یافته و زیر نرخ مصوب به فروش می رسد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا