اخبار ورزشی

جباری حال و هوای یحیی گل محمدی را گرفت!/ من دوست پرسپولیس هستم

جباری حال و هوای یحیی گل محمدی را گرفت!/ من دوست پرسپولیس هستم




به گزارش ریمینو آنلاین به نقل از ورزش سه، پرسپولیس نماینده ایران در یکی از دیدارهای هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان متوقف شد و سومین تساوی در سه بازی اخیر این تیم را به ثبت رساند. با این نتیجه صعود شاگردان گل محمدی به دور بعد سخت شد اما پرسپولیسی ها امیدوارند رسمی بودن بازی باعث شود آنها با دست پر زمین را برای دو رقیب آینده خود ترک کنند و در جمع تیم های صعود کننده مسابقات قرار بگیرند. . با توجه به اهمیت این موضوع و دیدار حساس پرسپولیس مقابل سپاهان گفت وگویی را با رضا جباری یکی از پیشکسوتان متعصب این باشگاه ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

* بازی پرسپولیس و استقلال از تاجیکستان چطور بود؟

به نظرم نیمه اول بد نبودند ولی متاسفانه نیمه دوم را ندیدم!

*حریفان تاجیک در این مسابقات تنها دو امتیاز کسب کرده اند که یکی از آنها مقابل پرسپولیس است.

واقعاً در نیمه اول مقابل پرسپولیس تیم بدی ندیدم، آنها می دانستند مقابل تیم ما چه می خواهند. پرسپولیس را کاملا آنالیز کرده بودند و معلوم بود این تیم احمق است. نمی توانم بگویم ضعیف بودند اما پرسپولیس نتوانست آنها را شکست دهد چون در آسیا همه تیم ها طبق برنامه شرکت می کنند. انتقادات را در فضای مجازی دیده ام، اما معتقدم در مواقع سخت باید پشت دوستانمان بایستیم. خیلی ها می خواهند تیم را شکست دهند تا به هدفشان برسند اما حالا باید پشت تیم بایستد.

فکر می کنی سه امتیاز از سه بازی برای پرسپولیسی ها نتیجه قانع کننده ای نیست؟

پرسپولیس آنقدر قوی است و شخصیت و قدرتی دارد که اگر مساوی کنیم احساس می کنیم تیم نتیجه خوبی نگرفته است. بعد از تساوی در زمین ملوانی که سپاهان را در خانه بردند، ببینید با تیم یحیی چه کردند. اینطور بگویم: من طرفدار یحیی نیستم، من طرفدار تیم خودم هستم. الان هم از یحیی انتقاد می کنم اما حرفم این است: تساوی مقابل ملوان در زمین حریف یا تساوی مقابل استقلال تاجیکستان نتیجه خیلی بدی نیست که بگوییم باید مربی عوض کنیم وگرنه بازیکنان خوب نبودند. خیر، این نیست.

*می گویید شرایط تیم بحرانی نیست؟

اصلا انتقادی نیست مثلا سپاهان به ملوان باخت اما آمد جبران کرد و این اتفاقی است که در لیگ می افتد و نمی شود همه بازی ها را برد.

* انتقاد شما از یحیی چه بود؟

در مورد ترکیب، مثلاً، با شناختی که از یحیی دارم، او تیم را به صورت تهاجمی قرار می دهد و این باعث می شود فکر کنید که چرا در نیمه دوم عقب افتاد. چرا بازی مقابل الدحیل و استقلال تاجیکستان را انجام ندادیم؟ یا مثلا از شهاب زاهدی انتقاد کردند و بعد از گل و پاس گل از او استفاده نکردند، بلکه نبیل را بازی کردند. نبیلی که یحیی حاضر نشد بیاید. این نگرش ها به تیم آسیب می زند. انتقاد منصفانه هواداران مشکلی ندارد اما می گویند من طرفدار یحیی هستم. نه، من هم مشکل کادر فنی، مدیریت و بازیکنان را می بینم. من رفیق پرسپولیس هستم و دوست هیچکس نیستم! تصور من این بود که نیمکت قویتر کنار یحیی بنشیند. مطمئنم کادر فنی قبلی بود، اینجا به یحیی کمک کرد و به او پول داد. فکر نمی کنم یحیی کمک زیادی کرده باشد. چه بخواهیم و چه نخواهیم بین درویش و یحیی دعوا می شود و اگر مخفی باشند قبول نمی کنم! چنین مشکلاتی مربوط به سرمربی است و فردی که کنار او روی نیمکت می نشیند باید این مشکلات را کنترل کند. افشین پیروانی لیدر تیم است و به جای اینکه از افشین یحیی انتظار کمک داشته باشد باید کار خودش را انجام دهد! این برداشت من از ابتدای فصل بود و با توجه به گمانه زنی ها در مورد حضور من به عنوان دستیار، اگر در آن زمان آن را مطرح می کردم، شاید می گفتند من از طرف خودم صحبت می کنم. اما مربی ایرانی می توانست به یحیی کمک کند. نکته دیگر این است که کادر فنی و مدیریت نباید با هم هاردبال بازی کنند و روی کار خودشان تمرکز کنند. من لجبازی زیادی در تیم می بینم که به پرسپولیس ضربه می زند.

آیا پرسپولیس شانسی برای پیشرفت دارد؟

بله صد در صد

*بازی بعدی با سپاهان را چطور می بینی؟

بازی با سپاهان همیشه سخت است. آنها بازیکنانی روی نیمکت دارند که بهتر از بازیکنان داخل زمین هستند. پرسپولیسی ها یادشان باشد که ما 15-20 میلیارد به بازیکنان پرداختیم، تیم های دیگر 30-50 میلیارد پرداخت کردند و کار در این شرایط سخت است. پرسپولیس در یکی دو بازی گیر کرده بود اما این تیم یکی از بهترین های تاریخ پرسپولیس است و بازی بسیار خوبی ارائه می دهد و با برد مقابل سپاهان می تواند به روال قبلی خود بازگردد.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا