اخبار روز

جریمه تغییر و تغییر ثبت نام


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از مهر سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی گفت: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه دستکاری در شماره ثبت خودرو جرم محسوب می شود. وقتی از کلمه “جرم” استفاده می شود، قانون برای آن مجازات نیز تعیین می کند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: دستکاری پلاک خودرو جرم است و ارزش آبروریزی ندارد.

وی افزود: به این موضوع ساده و گذرا نگاه نکنید و بگویید حالا دوست و همکارم آمد و به من گفت که می‌خواهم وارد محدوده طرح ترافیک شوم، پلاکم را پوشاندم تا پول را پرداخت نکنم. خوب.” برای طرح، اما از روزی که پلیس خودرو را متوقف کند، در امان هستم.» و راننده را به مراجع قضایی معرفی کرد.

سرهنگ شریفی گفت: زمانی که خودروها قصد ورود به طرح ترافیک را دارند این اتفاق می افتد و این یک مشکل رایج است و البته اکنون به دلیل سخت گیری پلیس کمتر دیده می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: در مورد موتورسیکلت این موضوع کمی متفاوت است چرا که موتورسیکلت در فعالیت های مجرمانه مانند سرقت گوشی تلفن همراه و کیف پول نیز کاربرد زیادی دارد.

وی گفت: چرا فردی که خانواده اش منتظر هستند با مخفی کردن و مخدوش کردن پلاک خودرو خود را در معرض اتهام قرار می دهد؟ و موتور سواری که تمام مدارکش کامل است و حتی کلاه ایمنی به سر دارد، چرا پلاک موتورش را خراب می کنند یا می پوشانند که در پاسخ برخی می گویند برای جریمه نشدن این کار را می کنند.

سرهنگ شریفی گفت: اما این شغل ارزش تحقیر و پرسش و پاسخ و مشکلات و سختی هایی که در پی دارد را ندارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا