اخبار روز

روسیه حمله کیف به بلگورود را “تروریستی” توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که کی‌یف با استفاده از موشک‌های بالستیک «توچکا یو»، موشک‌های «اولخا» و سامانه‌های «خون آشام» به ساختمان‌های مسکونی در شهر بلگورود روسیه «حمله تروریستی» فرامرزی انجام داد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت راشاتودی، بر اساس بیانیه این وزارتخانه، پدافند هوایی روسیه توانست 6 فروند موشک توچکا یو متعلق به دوران شوروی سابق، 4 فروند موشک خون آشام و دو فروند موشک اولخا را رهگیری کند.

در این بیانیه آمده است: قطعات موشک پرتاب شده توچکا یو به یک ساختمان مسکونی در شهر بلگورود آسیب رساند.

بر اساس این گزارش، موشک‌های فوق که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن‌ها را «اسکراب اس‌اس 21» می‌نامد، یک سامانه پرتاب متحرک است که در دهه 1970 در شوروی سابق توسعه یافت.

روسیه استفاده از این موشک را کنار گذاشت و موشک های پیشرفته تر اسکندر-9k270 را جایگزین آن کرد که در اواسط سال 2000 میلادی معرفی شدند.

خبرگزاری رویترز نوشت: مقامات روسیه اعلام کردند که در پی اصابت موشک متعلق به دوران شوروی که توسط اوکراین شلیک شده و توسط روسیه سرنگون شده است، حداقل هفت نفر کشته و 17 نفر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه این حمله را «حمله تروریستی به مناطق مسکونی» با شلیک حداقل 12 موشک خواند و زمان آن را ساعت 8:40 صبح به وقت گرینویچ (حدود ساعت 11:40 به وقت مسکو) اعلام کرد.

فیلم منتشر شده از این حمله فروریختن یک ساختمان حداقل 10 طبقه را نشان می دهد. سپس در حالی که امدادگران تلاش می کردند تا افراد زنده را از زیر آوار بیابند، سقف ساختمان فرو ریخت و مردم برای نجات جان خود فرار کردند.

رویترز نوشت: خبرگزاری های روسیه از کشته شدن دست کم هفت نفر و زخمی شدن 17 نفر از جمله دو کودک خبر دادند. برخی دیگر هنوز زیر آوار هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا