سرگرمی

جزئیات تازه از مرگ کارگردان مشهور/ دختر کیومرث پوراحمد حرف عمه‌اش را تایید کرد

بازتاب آنلاین، هفته گذشته خواهر کیومرث پوراحمد در فضای مجازی ادعای قتل برادرش را مطرح کرد.

روزنامه اعتماد در گزارشی از خبرنگار خود نوشت: پس از این ادعا سعی کردم با خانواده این کارگردان و فیلمنامه نویس سرشناس سینمای ایران گفتگویی داشته باشم. همسر و خواهر مرحوم پوراحمد حاضر به گفتگو نشدند، اما دختر مرحوم پس از چند روز پیگیری، حاضر به گفتگو شد.

ما مطمئن هستیم و می دانیم که پدرم خودکشی نکرده است. «قرار بود پدرم برای تدوین فیلم «پرونده باز است» به تهران بازگردد و برنامه هایی برای آینده داشت. دختر کیومرث پوراحمد مدعی است که پدرشان خودکشی نکرده است.

دختر کیومرث پوراحمد درباره روز حادثه می‌گوید: پدرم اغلب از یکی که در شمال می‌شناخت ویلا اجاره می‌کرد و به خاطر نوشتن و تنهایی به شمال می‌رفت، معمولاً تنها می‌رفت؛ یعنی اولین بار است. نبود که فقط به شمال رفته بود. قرار بود به تهران برگردد، چون قرارهای متفاوتی داشت، اما ناگهان این اتفاق افتاد. در روز حادثه صاحب ویلا به آنجا رفت و با صحنه مواجه شد و پلیس را در جریان گذاشت. همه خانواده ها هر کدام به شیوه خود تاکید می کنند که پدر ما برای خودکشی به شمال نرفته است.

زمانی که پدرم در شمال بود با پدرم صحبت کردم و او به من گفت که می خواهد برای تغییر بخشی از موسیقی و مونتاژ فیلم «پرونده باز است» به تهران برود. قرارهای متفاوتی داشت. من هم در مطلبی که مصادف با 40 سالگی پدرم بود به این موضوع اشاره کردم و در مورد تماس ها و پیام های مربوط به این قرارهای کاری مقاله ای نوشتم. یعنی پدرم برای آینده برنامه داشت، حتی قرار بود به زاهدان برود و خواهرش را ببیند. او قبل از این حادثه با خواهر و خواهر شوهرش صحبت کرده بود و قرار بود به زاهدان سفر کند. خلاصه هزار تا برنامه داشت و با چند نفر قرار گذاشت. کتاب های او در مرحله چاپ بود و مجله مهری که در لندن واقع است قرار بود کتاب های او را منتشر کند اما ناشر مجله مهری فرصت طلب بود و نمی دانیم پدرم با او قرارداد داشت یا نه. این مرد یا نه؟ وکیلی که در ایران می شناختیم توانست این موضوع را پیگیری کند. به هر حال پدرم حتماً در چاپ این کتاب ها شرکت کرده است، اما در لندن کسی نمی تواند به ناشر برسد، چون ایران نیست. حتی با آن ناشر تلفنی صحبت کردیم و قرار شد قراردادها را برای ما بفرستد اما تا الان چیزی برای ما نفرستاده است. غیر از یک کتاب که چاپ شد و پدرم در سفر برایم آورد، گفت کتاب های دیگری هم برای چاپ دارم، اما کتاب ها تمام نشد و مرحله نهایی را نگذراند. پدرم به تمام کارهایش وسواس زیادی داشت. در هر صورت می خواهم بگویم پدرم پروژه های زیادی داشت که می خواست آنها را به سرانجام برساند. آخرین فیلم او «پرونده باز است» هم فیلم پدرم است و هم نیست، چون تهیه کننده برخی سکانس ها را حذف و تغییر داده است.

دختر کیومرث پوراحمد نیز درباره ادعای خاله اش در فضای مجازی مبنی بر قتل پدرش می گوید: آنچه خاله ام نوشته درست است اما فعلا تا زمان مناسب درباره رسیدگی به پرونده و جزئیات پرونده صحبت نمی کنیم. می آید، اما این که بگویم پدرم می دانست که قرار است چه بلایی سرش بیاید، اما اینکه خودش را کشته است، اصلا درست نیست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا