اخبار روز سینما

جزئیات جدید در جذب معلم


به گزارش مگتو رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز (سه شنبه 11) اردیبهشت ماهدر جریان برنامه وزارت آموزش و پرورش در مرکز روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری، پاسخگویی به درخواست های مردم در حضور خبرنگاران در خصوص جذب معلم، هزینه های مدارس غیردولتی و کیفیت. آموزش و پرورش در مدارس دولتی، سیاست افزایش کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور، اقدامات بسیاری از جمله نحوه ساماندهی نیروی انسانی، نحوه توزیع سرانه دانش آموزان، تعیین شد. و نوسازی مدارس در دستور کار قرار گرفته و در این موارد اولویت با مدارس دولتی است.

19 هزار مشاور، مربی تربیت بدنی و مربی تربیتی در دستور جذب داریم و در این صورت باید مدارس دولتی عادی اولویت داشته باشند، بنابراین باید سطح کیفی مدارس افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش ملی با تاکید بر این مطلب گفت: با عقب ماندگی طولانی مواجه هستیم که امیدواریم با سرعت بالا جبران شود. از خانواده ها می خواهم برای حل مشکلات مدارس پیش قدم شوند. زیرا والدین در این زمینه نیازمند کمک مدیران مدارس هستند. و انجمن معلمان

سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید ایجاد می شود

صحرایی ادامه داد: در مورد هزینه مدارس غیردولتی نیز باید بگویم که این هزینه را قانون تعیین می کند چرا که آموزش و پرورش در این خصوص مبلغی را تعیین نمی کند و این هزینه ها بر اساس مدلی که در قانون مشخص شده تعیین می شود. . و بنابراین آموزش و پرورش در این زمینه با خانواده جدی خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق قانون امسال سامانه ای که در آن تمام هزینه ها به طور شفاف بیان شود و تمام هزینه ها از طریق این سامانه جمع آوری شود، وارد عمل می شود.

وزیر آموزش و پرورش ملی درباره تشکیل سازمان رفاهی و اجتماعی معلمان گفت: لایحه قانون تشکیل سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان به دولت تقدیم شد و جلسات مختلفی در کمیسیون های مربوطه مطرح شد، اما موارد دیگر موانع قانونی تشکیل سازمان جدید در کمیسیون سرمایه انسانی دولت مطرح شد و این پیشنهاد به تصویب نرسید و مقرر شد با بهبود شرایط فعلی، به شورای عالی اداری برود.

صحرایی ادامه داد: تبعات این را در شرایط فعلی تا زمانی که سازمان رفاهی و اقتصادی معلمان تشکیل شود پیگیری می کنیم، مثلاً امکاناتی که داریم شبکه می شود و معلمان از سراسر کشور بدانند در کدام شهرها رفاه وجود دارد. مراکزی که بتوانند سفر کنند؛ آماده سازی این سامانه ملی در دستور کار قرار گرفت و بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر در ایام عید نوروز در مراکز مددکاری اجتماعی و مدارس اسکان داده شدند.

80 درصد صندوق ذخیره فرهنگیان بورس است

وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این صندوق در اجرای ارزش املاک پیشرفت موفقیت آمیزی داشته و اخیرا حق بیمه بازنشستگان را به سرعت پرداخت کرده است. شرکت های زیان ده نیز باید شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم تصمیم گرفته شد که 80 درصد از صندوق ذخیره معلمان در طول مدت برنامه در بورس معامله شود و این مقدمه اساسی برای روشن شدن شرایط است.

صحرایی در مورد انتخاب مربیان و توجه به سلامت روان در این زمینه گفت: به طور کلی بحث انتخاب معلم و انتخاب معلم خوب وظیفه مهم و خطیری است که دولت ها باید به آن توجه کنند، کاری درست و عقلانی است. انتخاب مهم این است که انتخاب معلم بر اساس استعداد و علاقه شدید در دستور کار ما باشد سال گذشته الگوی انتخاب معلم را بر اساس مراکز ارزشیابی با روشی جدید ایجاد کردیم، امسال این کار را تجربه و انجام خواهیم داد. به روشی دقیق تر و دقیق تر

اول 90 هزار معلم جدید مهر آنها به مدرسه می روند

وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه امسال بیشترین جذب در تاریخ کشور صورت می گیرد، گفت: بیش از 72 هزار و 19 معلم جدید در سه گروه متشکل از مربیان آموزش و پرورش، معلمان ابتدایی و معلمان و هنرآموزان جذب می کنیم. علاوه بر نزدیک به 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی، فرهنگیان و شهید رجایی نیز جلب توجه می کنند. یعنی در صورت استفاده از همه ظرفیت ها ابتدا 90 هزار معلم جدید ایجاد می شود. مهر آنها به مدرسه می روند.

صحرایی با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسه روز گذشته با دانشجویان فرهنگیان و در محل تجلیل از معلمان نمونه کشوری جلسه ویژه ای را برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل داد، گفت: در این دیدار رئیس جمهور حدود دو ساعت در مورد دانشگاه فرهنگیان صحبت کردند و در جلسه حضور داشتند. اطلاعات در مورد موضوع فضای دانشگاه فرهنگیان بسیار مطرح شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه مهم ترین موضوع دانشگاه فرهنگیان کمک به اعتبارات آن است، تصریح کرد: در سال 1403 اعتبارات دانشگاه فرهنگیان نسبت به گذشته جهش خوبی داشت، موضوع دیگر تامین نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان است. حدود 2000 استاد و کارمند جدید به دانشگاه فرهنگیان می‌پیوندند که تعدادی از آنها جدید و تعدادی تغییر وضعیت می‌دهند.

اخبار فارسی


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا