اخبار روز

جزئیات علت واژگونی تانکر سوخت در کوهسار تهران / عکس

این تانکر سوخت حوالی ساعت چهار بامداد جمعه پس از بارگیری مرکز در منطقه شهران به سمت جنوب حرکت کرد. تانکر هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که راننده مردی 47 ساله ناگهان متوجه شد که کنترل کامیون را از دست داده است.

از یک طرف این اتفاق در حالی رخ داد که 32 هزار لیتر گازوئیل در باک وجود داشت، اما از طرف دیگر کامیون در مسیر شمال به جنوب و در یک شیب قرار داشت و وقتی راننده کنترل کامیون را از دست داد، همه چیز به هم ریخت. آماده برای فاجعه . در این شرایط اگر تانکر به خانه یا ماشینی برخورد می کرد و منفجر می شد، معلوم نبود چند نفر جان خود را از دست می دادند. در چنین شرایطی راننده هر کاری که از دستش بر می آمد انجام می داد تا تانکر را متوقف کند.

با وجود اینکه در آن ساعت از صبح جاده خلوت بود، اما راننده سعی کرد با بوق و بوق به رانندگان خودروهای عبوری هشدار دهد و راه را برای آنها باز کند. او همچنین سعی کرد با استفاده از تجربه خود سرعت کامیون را کاهش دهد. این وضعیت دقایقی ادامه داشت تا اینکه وی به سمت بلوار کوهسار پیچید و با دو خودروی پژو 206 و تیبا پارک شده در حاشیه جاده برخورد کرد.

شدت برخورد به حدی بود که دو خودرو به قطعات فلزی متلاشی و مرد به شدت مجروح و داخل آن محبوس شد. لحظاتی بعد کامیون تانکر مملو از سوخت با خودروی دیگری برخورد کرد و پس از ورود به خیابان ادهمی که در انتهای آن مغازه های زنجیره ای وجود داشت با سرعت زیاد با آن مغازه برخورد کرد و حدود نیمی از کامیون وارد آنجا شد.

عملیات امدادرسانی

دقایقی از حادثه گذشته بود که امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند. سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران می گوید: صبح روز جمعه ساعت 4:13 بعد از اعلام این خبر، آتش نشانان شش ایستگاه به همراه سه دستگاه جرثقیل سنگین، یک دستگاه خودروی طبقات در محل حادثه حاضر شدند. و سایر تجهیزات لازم عملیات نجات. آغاز شد.

وی ادامه می دهد: این کامیون تانکر قبل از ورود به این کمپ با سه خودرو برخورد کرده بود که سرنشین یکی از این خودروها داخل آن محبوس شده و حالش وخیم است. علاوه بر این، قطعاتی از کامیون در اثر برخورد با فروشگاه متلاشی شد و راننده در آنجا گرفتار شد. همکارانم موفق شدند او را بیرون کنند اما شواهد نشان می داد که او در این حادثه جان باخته است.

ملکی در ادامه می گوید: در ادامه این عملیات یک تانکر دیگر برای انتقال سوخت از تانکر حادثه دیده به محل اعزام و سوخت به آنجا منتقل شد و در نهایت با انتقال تانکر حادثه دیده و ایمن سازی حادثه عملیات به پایان رسید.

علت تصادف چه بود؟

در عین حال سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره علت این حادثه می گوید: طبق شواهد موجود یک دستگاه وانت دانگ فنگ مدل 2013 بوده که تانکر آن حامل 32 هزار لیتر بود. سوخت گازوئیل سوخت گیری از مرکزی وی در مسیر شمال شهران بود که ناگهان از طریق خیابان یکم وارد خیابان ادهمی بلوار کوهسار شد و پس از برخورد با سه خودرو به فروشگاه های زنجیره ای انتهای خیابان برخورد کرد و وارد خیابان شد.

وی ادامه می دهد: با توجه به شواهد موجود، راننده تلاش زیادی برای توقف خودرو، اطلاع سایر خودروها و کاهش خسارت انجام داده است. همانطور که سایر رانندگان می گویند بعد از اینکه متوجه مشکل شد به چراغ های چشمک زن خود ادامه داد تا ماشین ها راه را باز کنند و هیچ آسیبی نبیند تا این حادثه اتفاق بیفتد.

به گفته سرهنگ جوانبخت ، به نظر می رسد علت اصلی این حادثه نقص در سیستم ترمز کامیون باشد، اما تلاش ها برای روشن شدن علت اصلی آن با بررسی تصاویر دوربین های محل حادثه و انجام بررسی های میدانی ادامه دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا