دانستنی ها

چه زمانی بوتاکس کشنده است؟

افرادی مانند زنان باردار و مادران شیرده از تزریق ژل و بوتاکس منع می شوند.

مهدی قیصری متخصص پوست و مو گفت: زنان باردار، مادران شیرده، مبتلایان به بیماری های التهابی داخلی، افرادی که از داروهایی استفاده می کنند که احتمال خونریزی یا واکنش های آلرژیک را افزایش می دهد و افرادی که سابقه حساسیت قبلی به این مواد دارند، منع تزریق ژل و بوتاکس دارند.

وی تاکید کرد: تزریقات زیبایی در کودکان و افراد زیر 18 سال بررسی نشده و عوارض آن در این گروه سنی مشخص نیست، بنابراین توصیه می شود در افراد زیر 18 سال این تزریق انجام نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پزشک تزریق کننده ژل یا فیلر باید نقاط تزریق را به خوبی بشناسد، گفت: کارشناسان عمق تزریق، نواحی و نقاط تزریق را کاملاً می شناسند. بنابراین اگر به منظور جوانسازی یا زیبایی هر گونه تزریقی را مد نظر دارید، حتما باید با افراد متخصص با تجربه و دانش کافی مشورت کنید.

بسیاری از افراد ضمن ابراز تاسف از افزایش مراکز غیراستاندارد برای انجام عمل های زیبایی، فقط به فکر زیباسازی فوری هستند، حتی حاضرند مواد غیر استانداردی مانند کپسول ویتامین E که در واقع نوعی ماده روغنی هستند را به پوست خود تزریق کنند. . متأسفانه این مواد پس از تزریق عوارض وحشتناک زیادی ایجاد خواهند کرد.

قیصری همچنین درباره تزریق به سایر قسمت های بدن مانند سینه ها و باسن هشدار داد: به طور کلی سینه ها و باسن قسمت هایی هستند که برخی افراد خواهان حجم بیشتری هستند.

وی ادامه داد: تزریق چربی به سایر نقاط بدن زمانی می تواند موثر باشد که به درستی و توسط متخصص انجام شود، اما نکته مهم این است که از آنجایی که حجم تزریق در این نواحی زیاد است، در صورت استفاده از مواد غیر استاندارد، چربی ایجاد می شود. ممکن است با عوارض جانبی مانند نکروز یا تغییر شکل دائمی بافت همراه باشد.

قیصری با اشاره به اینکه تزریق و عفونت غیراستاندارد مواد، تورم و تشکیل آبسه در مراکز غیر معتبر از جمله عوارض است، گفت: در این موارد باید در اسرع وقت به متخصص مراجعه کرد تا این مواد از بدن خارج شود.

هشدار: عفونت های ناشی از تزریق نادرست با مواد غیر استاندارد می تواند به راحتی وارد جریان خون شود و کشنده باشد.

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا