اخبار روز

خبر فوری: واگذاری سهام متوفی به وراث!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری آنلاین، در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی آمده است: سامانه مربوط به کارگزاران بورس طی ماه های اخیر طراحی و پیاده سازی شده و در مراحل پایانی تست فنی قرار دارد و به زودی به بهره برداری می رسد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: سامانه مربوط به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز زیر نظر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حال توسعه است و همکاری تنگاتنگی بین کارشناسان فنی هر دو گروه برای تسریع آماده سازی سیستم برقرار است.

همینطور وب سرویس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه صرفاً عکس گواهی انحصار وراثت متوفی بعد از سال ۱۳۹۷ را ارائه می کند و در عین حال فقط می توان عکس گواهی  گواهی حصر وراثت  را دریافت کرد. خدمات مذکور شامل تعداد زیادی از متوفیان یعنی متوفیان بین سالهای 2004 تا 2017 نمی شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این زمینه رایزنی هایی با مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و شورای عالی بورس و اوراق بهادار به منظور تبدیل گواهی محدودیت وراثت به سند داده انجام شده است. مقاله برای کلیه افراد متوفی اعم از اینکه گواهی محدودیت وراثت آنها رونوشت باشد اعم از اینکه در مراجع قضایی موجود باشد یا نباشد باید به ترتیب به «دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کارگزاران بازار سرمایه» ارائه شود.

در قسمت پایانی این اطلاعیه آمده است: البته مطابق بند ج قانون بودجه سال 1402 مصوبه شماره 2 چهل و سومین جلسه مورخ 4/7/1402 کارگروه قابلیت همکاری دولت الکترونیک. قرار بود ظرف مدت 3 ماه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه وب سرویسی را ارائه کند که شامل اطلاعات متوفیان و وراث آنها می شد اما این وب سرویس هنوز در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار نگرفته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا